söndag 8 april 2012

SKÖN START PÅ DAGEN

Jag vaknade tidigt som vanligt och klockan 7 tog jag på mig för att ta en promenad med Knut runt Ramnaparken.
Solen skiner men det är något kallt ännu. 
Trots kylan är det så otroligt skönt att starta dagen med syre.


Det finns inget som är mer avkopplande än att lyssna på ett vattenfall.
Ingen Niagara fall på Ramnaparken men ljudet är magiskt ändå.
En liten filosofisk stund när Knut och jag stannade upp för att bara tänka och njuta.


Efter promenaden hämtade jag mitt kaffe på Orion och nu skall jag faktiskt göra något jag inte alls brukar göra.
Jag skall tvinga mig att ligga i sängen och titta på en film.
Jag är allt för rastlös för att bara ligga =) men nu skall jag göra det oväntade ...
För att höja mysfaktorn har jag även tänt lite levande ljus.


Förmiddagen är väldigt EGO =)
Lägg märke till att min öronoperation har gått bra och att jag igår hade örhängen premiär =)
Ni som inte har följt mig tidigare vet inte om det men då jag har som yngre burit rätt så tunga örhängen i samband med att jag ibland jobbade på mässor i Bologna så har min öronsnibb gått sönder med åren.

För 2-3 månader sedan bad jag en vän som jobbar som veterinär att sy ihop den så jag fick komma hem till honom, lägga huvudet på en kudde på hans skrivbord och under kontorslampan klippte han först bort lite hud för att göra ett sår och sedan sydde han ihop det hela.
Så crazy är jag men resultatet finns nu =)


Nu ... Movie time!
Hoppas du mår bra denna underbara söndag!
I DO !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar