söndag 29 april 2012

MORE FRÅN MY BUCKET LIST ...


Nicole och jag har färglagt något som kallas för Mangalas ritningar och nu vill hon sälja dem för 5 :- ... Jag har självklart köpt en =)

När jag var liten skrev jag istället sagor om katter, hundar och hästar och sålde dem för 500 lire, som motsvarade ca 2,50:-.
Jag blev inte rik men det fick mig att skriva flera små sagor om djur.


Om två veckor skall jag under en och samma helg göra två spännande saker.
Jag skall rida hos min Håkan ute i Skephult för att förbereda min rumpa inför cowboy resan i oktober och så skall jag göra något som jag ännu vet om jag kommer att fullfölja men som jag hoppas våga göra:
hoppa tandemhopp ute i Vårgårda.

Är man galen om man utsätter sig frivilligt för något man egentligen är livrädd för?
Jag får nog säga ner på marken till han som kan att han får knuffa ut mig tillsammans med honom oavsett hur blek och livrädd jag kommer att se ut =)
Tänk om jag inte ... men tänk om jag gör det, om jag verkligen gör något som står på min bucket list, något att pricka av, att minnas, att vara stolt över att man gjorde och framförallt något  att inte behöva ångra att man inte gjorde.

Det är just insikten att jag ångrar hellre något jag gjorde än något jag inte gjorde som får mig att hoppa på saker och ting som kanske majoriteten skulle vara nervösa av medan jag själv drivs av nyfikenhet för det som komma skall och sällan känner den kända nervösa känslan.
Kanske att den kommer för det är mycket nästa helg som kommer att pågå men jag söker livets små äventyr och de söker mig då jag ofta hamnar i speciella situationer ... =)

Nu vill Nicole titta på "What happens in Vegas", den av två filmer ("The Hangover" är den andra) som har gjort att jag har på min bucket list:
- en hangover i Vegas

Ja, jag är emot för mycket drickande men once in Vegas vill jag gärna uppleva.
Töntigt kanske men still står den där som en reminder av något jag skall uppleva =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar