söndag 1 april 2012

EN TALANDE BILD ...

Såg den här bilden och känner vilken tur jag har i livet.
Ibland handlar det inte ens om tur man har förtjänat genom att ha själv agerat i rätt riktning, det är en tur som startade i och med födseln i ett rikt land med föräldrar som hade så att de klarade sig och lite till.

Som mamma kan jag inte ens föreställa mig det lidandet som det måste innebära att se sitt barn tina bort av hunger och jag kan inte ens föreställa mig de känslor av att världen är en orättvis plats som de borde känna när de ser våra barn här i västvärlden.

Var är vi på väg? Känner vi att världen är orättvis men så stannar vi vid den tanken? 
Vi kanske skänker 200 kronor i månaden som jag själv gör för att "köpa" oss ett renare samvete?
Jag har inte svaren men jag kände för att ställa mig själv frågan... 


Den här bilden hoppas jag kan ge dig perspektiv över ditt eget liv.
Den är hemsk men den är ännu hemskare om du själv som har möjligheten att leva inte tar tillfällen i akt att göra det.
Vissa tinar bort av hunger, vissa tinar bort över att sluta drömma, längta...
Börja uppskatta det du har, hjälp andra och självklart ha nya spännande mål i livet för livet skall levas av oss som har fått den möjligheten.

Nu skall jag natta min lilla och känna tacksamhet för så mycket av det jag har och dagligen får uppleva.
Imorgon skall jag prata med min kollega och komma på något för att hjälpa för alla kan det på sitt lilla men stora sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar