onsdag 11 april 2012

ÄNGLAR ATT ÄLSKA ...


Så fort jag kom framför dörren till denna ateljé kände jag glädje.
Det är inte varje dag man får starta dagen genom att slussas in bland konst av alla dess former.
När dörren öppnades och en värld av underbara änglar med runda & fylliga bröst stod framför mig kunde jag inte annat än att le.
Tavlorna är en hyllning till bland annat Moder Jord och till födelsen.


Katrin och jag satte oss och drack kaffe.
Vi pratade om filosofi, resor, drömmar och om att vara människa.
Att tro, att hitta nya väger, nya planer, att inte leva som alla andra, att våga stå för den man är och vill vara.
Vi log åt insikten att våra barn kanske inte alltid tycker att det är roligt att ha en förälder som sticker ut, men att det är viktigt för barnen att förstå att även de skall kunna finna sig själva utan att allt för mycket fundera på "alla andra.

Katrin lämnade det som av många skulle ses som ett "drömjobb" för att hitta sig själv på Bali.
Det låter kanske väldigt mycket som "Eat, pray and love" men hennes historia är även den en sann sådan.
Så fort hon landade kände hon bara för att börja måla och snabbt fann hon vad hennes hjärna och händer tillsammans valde som subjekt.
Idag livnär hon sig på det som hittade henne på just Bali.

Det handlar "bara" att tillåta det som är menat att "hända".
Se möjligheterna och våga ta ett steg mot det okända, det trygga är inte alltid det som är menat för dig...



Om du vill känna glädje gå in på Katrins webshop för jag lovar att du kan inte annat än att le:

Själv handlade jag en ny almanacka trots att det redan är april =) samt lite annat smått & gott.

Jag gillar personligt så vad Katrin skall hitta på åt mig får du se lite längre fram =)
Jag känner mig redan så lycklig av den energi hon och hennes änglar gav mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar