måndag 9 april 2012

GOKART BANOR & KOST

När jag var på väg till Anetth på PT Huset passerade jag Borås Turistbyrå och i skylten gjorde de lite "reklam" för Gokart banan i Borås.

Skrattade för mig själv då minnen från mitt fd jobb dök upp.
Jag satt i receptionen när en liten norsk kille kom fram till mig och frågade på norska:
"Ursäkta mig har ni någon bykart här?"
Jag kliade mig lite på huvudet och svarade lite tveksamt:
"Bykart? Kanske inte, men vi har två Gokart banor!"
Killen tittade på mig som om jag var ett UFO och med stora ögon poängterade han missförståndet:
"Nej, en bykart, en karta över byn!!!"
Jag bröt nästan ihop av skratt och gav honom alla de kartor vi hade i receptionen.
Så gick det till den gången när en italienska försökte sig på att förstå norska =)
(Turistbyrån)


Nu är jag dock hemkommen från träningen som fick ett kortare avbrott när jag var tvungen att hoppa av löpbandet för att s-y.
Ibland händer det för att jag verkligen tar ut mig men idag handlade nog mest om att jag bara hade ätit två-tre nötter till frukost.
Fick bakläxa och har nu ätit advokado, sallad och parmaskinka.
Går det att lära gamla hundar att sitta när det gäller mat?


Nu blir det lite kaffe och sedan några timmar jobb ...
Hoppas att du får njuta av en riktig skön ledig dag och vädret tillåter idag att verkligen få "mysa".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar