torsdag 5 april 2012

BASKET, HUNDAR & THÉ =)

Basket är en sport som jag ler av för när jag och Annika åkte till Boråshallen för att stötta, skrika och skratta när vår M7 förlorade eller vann är nog en av de roligaste perioderna.

Minns hur hes jag var vid flertal tillfällen och minns hur irriterad jag kunde vara...
Sport får verkligen mitt italienska blod att koka, speciellt när människor hånar "mina" favoriter, DÅ ser jag helt enkelt svart och mina små annars osynliga horn sticker upp och går ej att gömma.
Sanningen är nog att jag vill inte gömma dem =)

Imorgon skall Borås Basket spela semifinal mot Norrköping.


Idag kan jag inga namn, då kunde jag alla!
Det var en spelare, Borås favoritkille från Kentucky som dock gjorde att även jag föll för sporten.
De snällaste ögon med det sötaste leendet, alla älskade honom och så jag.
Jag övade i skogen med hundarna och Annika på vår YMCA för den skulle sitta perfettamente =)

M7 vann silvret och Annika och jag, tillsammans med två väninnor gick till Brasseriet för att fira detta.
Efter bara några minuter kom hela laget in och jag blev nog röd som en tomat... 
CB var där och det värsta/bästa var att han tittade kontinuerligt på mig.
Jag var synlig och han hade sett mig...
När han reste på sig tror jag att mitt hjärta slutade att klappa i några sekunder, resten av laget började ropa "CB, CB, CB" som uppmuntran till att komma till mitt bord.
Han var nog känd för att vara en av de få som inte tog för sig av alla intresserade tjejer eller så höll han sådant för sig.
I vilket fall kom han fram och jag kände lyckoruset i kroppen.

Jag skulle ge mycket för att uppleva den känslan igen för den var helt fantastisk!
Vi pratade och en journalist från BT kom fram till oss för att ställa några frågor till CB.
Dagen efter stod det i tidningen
"Obekräftade källor säger att det gick hetare till på Brasseriet" än där Plannja firade sitt guld.
Journalisten såg nog något i våra blickar =)

Har ni sett filmen "Dirty Dancing"?
Minns ni när Jennifer Grey kommer till lokalen där alla dansar "dirty" med en melon i handen och uttalar en rolig kommentar som hon sedan ångrar på direkten?
M7 hade vunnit silvret och CB frågade mig om jag ville följa med honom till stället (minns inte namnet) där Plannja var då alla skulle dit för att fira tillsammans finalen...
Då sa jag:
"Jag kan inte då jag måste ut med mina hundar"
Så fort jag hade sagt orden kände jag bara hur fel de var och fortsatte med en ännu värre kommentar
" ... men du kanske vill komma hem till mig och dricka thé"
Hahaha! Då var jag nog nervös för ... dricka thé????????
Killen hade vunnit silvret och jag tackade nej till att fira kvällen med honom för att gå ut med mina hundar?
Idag hade jag låtit dem kissa inne =)

Jag kommer alltid att ångra mig för att jag inte tillät mig att vara lite wild & crazy den kvällen.
Charmig då men idag har jag lärt mig att aldrig mer göra det misstaget om jag vill göra något.
Nu har jag en liten hund som vet att det finns en matta som han kan gå till OM matte har andra spännande planer =)
Imorgon skall jag ta mig till Boråshallen och se till att taket lyfts.
Något annat vore att svika det laget som jag följde i 2 år och som gav mig många underbara roliga minnen för självklart har jag flera minnen som inte bara handlar om hundar och thé =)

Har du inte köpt biljetterna se till att göra det.
Vi skall självklart stötta vårt lag när det gäller en finalplats!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar