lördag 28 april 2012

LUFTIGARE!

Vilken fantastisk dag och visst blir man sugen på att röja, göra sig av och köpa nytt?
Jag gillar nog inte när det är "för mycket" i ett hem och då ytan är inte den största hos mig så blir det lätt att ibland får jag lite smått klaustrofobi av att inte få plats.

Nu när den långa soffan är gone mår jag redan bättre.
Jag verkligen log när jag tittade in i vardagsrummet när jag gick upp imorse.
Ny matt och ny soffa, I´m happy!

Medan Nicole tittade på teve röjde jag även i hennes rum och när hon tittade in sa hon verkligen:
"Mamma, när gjorde du detta?"
Ibland kan även jag ... =)
Flyttade lite på hennes möbler och tog bort utan hennes vetenskap sådant som hon inte kommer att sakna =)
Nu skall jag bara leta efter en matta till hennes rum så känner jag mig lite nöjdare...

Igår pratade jag med en väninna och ämnet på vår konversation var nog inte det vanliga.
Vi skrattade åt det och insåg att den största styrkan hos människan är anpassningsförmågan.
Muskler, IQ, EQ i all ära men i slutändan gäller det när små kriser inträffar i livet att veta att du reser dig igen och för att göra detta måste du anpassa dig till den situationen du befinner dig i nuläge.

Darwin visste nog vad han pratade om när han tog upp detta i sin berömda evolutionsteori och jag kan inte annat än att hålla med.
Antingen har du den styrkan och är en överlevare genom att hitta glädjen i nuet ändå, genom att hitta nya vägar att gå eller så anpassar du dig inte och ser bara det negativa i den nya situationen.
Det gör dig nog inte till en av livets överlevare och njutare.

Idag skall jag anpassa mig till allt det positiva som är för ibland är verkligen saker och ting bara helt fantastiska!

I butiken erbjuder vi idag 10% discount på alla våra skinnjackor från Munderingskompagniet.
Ett erbjudande som gäller endast idag men ibland vill vi fira med våra kunder ..


Snart väntar Nicoles tennis så vi önskar dig en underbar dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar