tisdag 13 mars 2012

WHATEVER IT TAKES


Morgonen startade på Café Orion idag och flera anslöt sig till sällskapet.
Till slut var det en italienska, en judinna (och mer), en svenska, en grek, en turk och en dansk som satt och diskuterade par relationer, det där lilla extra och att tänka utanför ramarna.

Djupa samtalsämnen helt enkelt med en riktig medelhavskänsla för diskussioner och kaffe på morgonen är verkligen något som jag själv förknippar med mina rötter.
En psykolog sa en gång att om fyra italienare har samma politiska åsikt måste två av dem byta "politisk färg" för att just få liv på diskussionerna.
Olika perspektiv för att lära känna sitt eget på ett bättre sätt. Det bästa sättet för att förstå var man står.

Whatever it takes blev "slagorden" för nyckeln till framgång då en av oss förklarade hur hans föräldrar har lyckats vara lyckligt gifta i alla åren, hur kan kan sitta med oss medan flera väntade på ett möte och more...
Filosofiska ord helt klart men så skall man som alltid förstå att allt är nog inte så enkelt som han ville få oss att tro =)
Oavsett vad behöver vi dock alla få höra saker som vi vet men som vi lätt glömmer bort.

Under samtalet om parrelationer höll jag mig dock delvis tyst för ... i m single =))
Något jag dock kan säga därför att jag verkligen tycker det är att jag tror att många män och kvinnor söker sig till annat pga. det eviga "tjatandet"
I den roliga komedin "The Hangover" finns scenen då tandläkaren skall åka till Vegas. Konversationen med frun precis innan han skall hoppa in i bilen med snygge Bradley vid ratten är nog något som utspelar sig i vissa hem.
Den där misstron, eviga frågor om allt och inget, sura miner som tyder bara på en osäkerhet och att inte tillåta sin partner att ha roligt på egen hand är något som man nog borde försöka jobba med för den osäkerheten, det "tjatandet" är varken manligt, kvinnligt eller annat ...
Det är bara ord som passerar genom ena örat för att försvinna ur ut det andra med det enda resultatet att de  lyckats göra två personer på dåligt humör.

Tänk istället om hon hade varit glad, visat positivt intresse, vinkat åt vännen i bilen (själv hade jag gått ut och kysst honom) ... då hade han kanske längtat hem vilket en normal man eller kvinna knappast gör om ens partner beter sig som hon gör i filmen =)
Bara en liten tankeställare till er som är i en relation...


Nu har jag fixat naglarna och har gått från en snygg orange sommarfärg till den klassiska franska manicuren... Kände för det nu efter att ha haft olika färger i några veckor.


Medan jag städade lite i ett skåp såg jag detta kort som faktiskt BARA är max 3-4 år gammal och jag måste bara få säga det själv
"Är hur söt som helst!!!!"
Erkänner, var ... =)
Ser även otroligt ung ut på denna bild, en riktig sötnos var jag =)
Puss på dig Michela!


Nu skall jag fixa och trixa lite i hemmet =)
Baci!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar