torsdag 29 mars 2012

TEN ...

Jag har idag fått ett "uppdrag" som skall vara klar imorgon.
Att ta fram mina 10 "favoritlåtar" och med favoritlåtar får jag själv säga att jag menar sådana som har en betydelse då jag skall även lämna en förklaring till varför just den låten.


Numero 1 
Masquerade - Guardian Angel
Anledningen är att jag var ung när den gick, tror att min "första kärlek" förknippas något med denna låt men framförallt för att den är och alltid kommer att förbli en favoritlåt av den enkla anledningen att den är såååå bra.
Tidlös och får en "må bra känsla" av den, kanske för att jag vill tro på en "Guardian Angel".


Numero 2
Kan man inte annat än älska en låt som vill något mer än att "bara" vara en låt?
Den får mig att vilja bli en "bättre människa", så jag borde helt enkelt lyssna på den på repeat.
Att ta ansvar och hjälpa andra då vi har haft turen att födas på rätt ställe borde för oss alla vara en självklarhet.
We are the world trots allt ...

Usa for Africa - We are the world


Numero 3
Kings of Leon - Sex on fire
Skall nu inte göra mig skyldig till att bli vulgär men sex är väl inte vulgärt om med rätt person.
Från att rädda världen till att lyssna på en låt som  får mig helt enkelt att vilja ha sex =)
Kontraster =)
Den är sensuell, stark, rebellisk och har en underton av "what a hell".
Att jag hörde den första gången på Phi Phi och att jag hade då en romans som varade i 3 dagar med en fantastisk kille gör inte saken värre, låten kommer jag alltid att förknippa med de tre dagarna då jag ville stoppa tiden och var väldigt "här och nu"


Numero 4
Filmen och låten. I was young och jag älskar fortfarande denna låt då som nu.
Den får mig att längta i några minuter efter kärleken.
Pierre Cosso & Bonnie Tyler - Stay


Numero 5
Joe Cocker - You can leave your hat on
Rösten och låten.
En klar favorit med en Kim som jag själv drömde nog att efterlikna när jag såg denna film på bio.
När jag är i ett förhållande nästa gång så skall jag allt bjuda på lite popcorn underhållning =)


Numero 6
F R David - Words
Minns när jag ville få tag på en cd med denna låt så jag ringde till en skivbutik.
De bad mig sjunga låten men trots det, förstod de inte vilken jag menade ... Konstigt =)
Gillar den, därför att ... words don t come easy =)
Nicole & jag har ofta sjungit den i bilen ... 


Numero 7
En av mina absolut favorit låtar som jag kan gråta till om och om igen...
Terapi när tårar behöver ibland komma ut.
Jovanotti - A te


Numero 8
Gör en "fuling" och väljer flera låtar i en...
Denna går nu väldigt ofta på repeat.
Den ger mig energi och får tom. mig att vilja dansa =)
Shakira, Don Omar, Mark Antony med flera ...


Numero 9
Min favoritblondin för glimten i ögat hon har och Kenny för hans underbara röst.
En glad låt som får mig att le ...
Kenny Rogers & Dolly Parton - Islands in the stream


Numero 10
Ryser av styrkan i ord & musik och ser gamla kort, dagböcker och ett hav framför mig.
Lucio Dalla - Caruso


Känner att mina låtar är inte självklara då de kanske grundar sig på olika grunder men dessa förblir de 10 jag har valt till min "uppgift".

Mina favorit artister som Lionel Ritchie och Chuck Berry är inte ens med här men de får komma i nästa lista...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar