torsdag 29 mars 2012

LÄCKERT, UNDERBART OCH ... ?

Ibland krävs det inte mycket för att få mig att skratta.
Just nu håller jag på och jobbar med webshopen så att den fylls inom kort med de flesta kläder, skor och accessoarer som finns i butiken så att flera har tillgång till våra varor oavsett var de bor.
Det jag dock tycker är väldigt svårt är att beskriva kläder.
Det kanske beror på ovana och på att svenska inte är mitt språk men det faller helt enkelt inte naturligt hos mig.
På italienska kan jag hur många adjektiv som helst men svenska är ett rätt så fattigt språk när det gäller just adjektiv.
Hur många saker kan vara "läckra" och "underbara"??? =)
Jag bröt mer eller mindre ihop av skratt när jag stod med beskrivningen av detta linne.


"Ett underbart linne i en gullig himmelsblå nyans. Linnets axelband samt urrigningen är i en ljusbrun spets för en romantisk känsla med en liten söt rosett.
Linnet är i 58% viscose och 42% cupro."

Jessica kom med " i en ljusbrun spets som toppas med en rosett" Hahaha!
Och jag ville fortsätta med "en rosett mellan brösten" för det är just där den är placerad ...
Mamma mia!!! Hur skall detta gå tror ni?
Kvällen skall jag därför tillbringa med att titta på en mängd olika webshopar för att få tips & idèer om vilka ord kan användas i beskrivningar av kläder och så måste jag googla på "cupro".

Skrattar även därför att jag ville kalla färgen för "bebis blå" då jag tror att en sådan nyans faktiskt finns men himmelsk blå fick det bli.
Nu skall jag titta på himlen och se hur den skiftar i färgerna för nästa kanske blir "midnattsblå"? =)

Är denna klänning karamell rosa? 
Väl medvetna om att karameller har inte samma rosa färg men visst måste det finnas åtminstone en som ser ut som denna?


Detta inlägg för att visa att något som man tycker borde vara väldigt enkel är inte alltid det.
Jag tror på "learning by doing" så när höst och vintern kollektionen skall ut på nätet så kommer vi att låta som rena proffsen inom detta.

Om du kommer på flera andra adjektiv som inte är läckert & underbart tipsa mig gärna.
I need HELP!!!

1 kommentar:

  1. Läckert, underbart &...

    stilfullt, tjusigt, ljuvlig, sagolik, himmelsk!

    SvaraRadera