måndag 5 mars 2012

A KING & A BEAUTY= FAZLI, HANNELE & TANIA

Dagen startade med en latte i bilen, min vän och kollega vid ratten och Göteborg som mål då denna förmiddag hade vi en av våra sista inköp inför höst/vinter 2013.
Det som är riktigt roligt är att vi har hittat de kläder som vi tycker speglar vad vi gillar även till nästa säsong och så har vi funnit kläder som inte alltid är svarta.

Ärligt talat har vi medvetet plockat in lite färg och vitt till vintern för varför skall vi vara ännu mörkare när vi behöver känna oss ljusare och gladare?

Då det var min tur att sluta tidigare idag hämtade jag Nicole vid 15.30 och vid 16 kom hennes kompis för att tillsammans känna sig vuxna och gå lite på stan och hälsa på Louise som igår fyllde år.
Självklart lämnades en liten present från oss.
Louise passade då på att lämna den Julklappen som jag fick i ord men som nu hade kommit in real life.
En underbar stafli för kommande målningar i naturen =)

Medan flickorna roade sig passade jag på att gå till mina vänner Tania & Fazli.
Tania äger en underbar bröllopsbutik vid namn "Brides & Beauties" medan Fazli äger numera frisörsalongen "King love Queen" som sedan förra veckan finns i samma butikslokaler som Brides & Beauties. Att integrera olika koncept som ändå matchar varandra känns modernt och kul för visst handlar det i slutändan om skönhet?

Jag passade på att lämna lite bubbel, blommor & choklad från mig & Jessica.


Se vilken vacker möbel underbara Hannele har köpt till salongen.
Vi på Greta & Anna blir lätt lite positivt avundsjuka över läckra antika möbler med historia =)


Pärlor i alla diverse olika färger får kreativiteten att flöda ...


Vackra vita klänningar hänger i väntan på den STORA dagen ...


Och vänta får de allt göra på mig =)
MEN jag älskar att prova så Tania & jag har bestämt att vi skall ha en prinsess kväll och prova, fota, dricka lite champagne och fota lite till =)
Under tiden fick jag prova slöjan =)


Bland alla dessa bröllops artiklar finns nu vackra frisör speglar, stolar, en ny läcker gammal soffa i rosa & guld.



Läckert, elegant och kvinnligt är de tre adjektiven som beskriver denna nya formula för butiken & salongen.


Det är så roligt för min vän Fazli att ha startat eget och på kort tid har han lyckats skapa sig ett namn.
Flera spännande uppdrag har han fått vilket är ett bevis på den unika känsla han har för vad han gör.
Lycka till mina vänner!!!

Fazli visade mig dessa två bilder från invigningen av King Love Queen för ca 2 år sedan och vi log åt gamla minnen och vi längtar efter att ordna en rolig tillställning & fest till vänner & kunder.



Frispråkiga människor som älskar när de älskar och ogillar när de inte gillar =)
Karaktärer som sticker ut och som inte går att inte lägga märke till oavsett vad man tycker om dem.
Det är så många av oss är och det viktigaste är ju att inte falla för homogenitet bara för att massan inte gillar de som vågar skilja sig från mängden.
Hur man skiljer sig är upp till var och en men viktigt är att man vågar vara den man är och vill vara för det beslutet finns endast i oss inte hos andra...

I love King Fazli, Queen Hannele & Beauty Tania ... Sorry Tania, Bride är du inte än =)


Nu skall jag göra Nicole sällskap i tittandet på "Familjen Annorlunda".
Själv ler jag för det luktar rök och bränt i hela lägenhet då jag har denna kväll försökt laga mat.
Vi är två personer och ändå så j---a annorlunda!!! =)
Tänk om jag hade haft 9 barn!!! 
Vill inte ens leka den tanken ...

Kram så länge!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar