tisdag 6 mars 2012

SHOES !!!

Dagen startade med att komma till butiken kl. 8 för att börja förbereda plats till alla de 130 kilon skor som vi hade blivit varnade om skulle komma idag.
Sedan blev det en kopp kaffe med Tania för att sedan återgå till butiken och vänta ...
Shoes, shoes, shoes. Love them!

Fick vänta i 1 1/2 timma men så var väntan över...
Jessica var hemma under förmiddagen så jag fick njuta av alla modeller i ensamhet =)
Vilken modell behöver jag MEST?
Känner ni igen er i ordet "behöver"??? =)

Är det dessa som jag mest har användning av?
När jag lämnar Nicole i skolan, går ut med Knut, står hela dagen på jobbet? =)
Älskar färgen & älskar high heels även om jag sällan har på mig några =)

Minns fortfarande som igår när jag var i Smögen, på fantastiska Hamnen 4 på kvällen och både jag och min väninna hade på oss platta skor.
En kille kom fram till mig och sa att "jag har tittat på dig hela kvällen och du är hur vacker som helst men det finns ett fel på dig och det är dina skor. Du skall ha högklackade skor"
Skrattade så ... och vad skall jag säga? Killen hade nog rätt ...
En klack ger dig den extra kvinnliga looken, du blir längre, smalare och mer dressad.
Den killen hade nog gillat dessa high heels från Ash då de är allt annat än ... platta =)



En helt annan sko som jag har väntat på är denna med mycket patina & med en helt annan typ av attityd.


Nu när alla skor sakta men säkert anländer har vi börjat förbereda för en sko hörna där våra kunder kan sitta och prova just skor.
En i taget dock =)
Älskar den här bilden som jag tog idag!


Nu har Nicole och jag gått på stan då hon vill ha eller "behöver" shorts till gympan.
Vi hittade dock inga sådana som hon och jag menar ... 
Vi tog en fika på stan och nu pysslar Nicole med den presenten hon fick av sina vänner Izabella & Millie.

Idag startar vår italienska lektion... Hon har gått med på att lära sig 3-5 italienska ord om dagen.
Vi får se om det där "gått med på" slutar redan vid första lektionen eller håller i sig ett tag =)

Ciao
så länge!

Idag skall hon lära sig att säga:
vad gör du? = cosa fai?
hund = cane
bok = libro
godnatt = buonanotte

Fyra får räcka =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar