måndag 19 mars 2012

BOKKLUBBEN TRÄFFAS ...

En av de punkterna som Louise & jag bestämde att starta för 2 år sedan på ett hotel rum i Paris på nyårsafton var just att ha en bokklubb för att se till att böcker blir lästa, något som båda älskar att göra men som konstigt nog inte prioriteras bland alla de andra dagliga rutinerna och göromålen.

Ibland kör vi dock the italian way och fuskar lite som vid kvällens träff här hemma hos mig och Nicole.
Boken har funnits i mitt skåp sedan ett par månader tillbaka men den har knappast rörts.
Skall dock läsa den och då även den nya som bestämdes vid kvällens träff.
Vilka dessa är återkommer jag till ...

En av medlemmernas kommentar löd "har du skurit advokaten alldeles själv?"
What???
Skrattade åt frågan och små grät (av skratt) av svaret
"Nej" =)


Som tur är skakar jag lätt av mig vissa saker =)
Nicole och jag bjöd lite enkelt på frallor med italienskt pålägg och så lite fransk socker ...
Dessa från City är BÄST!!!

Föll i fällan när gästerna frågade mig om de smakar likadant trots de olika färgerna.
"Nej, de smakar olika" vilket indikerade rätt så tydligt att jag hade gjort mig skyldig till provsmakning trots att det är måndag, den första och enda dagen på veckan som jag låtsas banta!!!
Fy på mig! =)


Nicole kan konsten att göra en vanlig enkel fralla lite festligare och hämtade små paraplyer för att ge dem den där party looken =)


Otroligt trevligt att sitta och prata om böcker, bloggar och annat med människor man gillar och uppskattar.
Tusen tack vänner för att ni finns <3

Nu har lillan somnat och jag måste till vardagsrummet då Max behöver springa av sig lite ... =)
Han & Knut springer efter varandra som om de har känt varandra sedan flera år...
En kanin och en hund som är bästa vänner.
I min lilla familj är inget omöjligt =)


Efter att jag med en kökssax fick rycket att klippa lugg igår gick jag idag in till Salong Vivåga med huvudet på sned för att fråga om den kunde fixas till lite.
Duktiga Maria hade någon minut ledig så jag har nu en lugg som inte är hemma klippt =)

När man kommer upp i åldern =) så är lugg ett billigare alternativ än botox för att dölja rynkorna i pannan.
Lugg föryngrar lite och gör man både lugg och botox kan ni bara ana vilket resultat ni kan få =)
Jag accepterar visst min ålder =)
Tror ni inte på mig kan jag kaxigt säga att jag är nog en av de få som har skrivit på facebook vilket år jag är född.
Varför har inte du det?


Nu skall Max få hoppa och studsa lite innan läggdags.
Alla små fluffiga djur skall få var sin godnatt puss innan Nicole skall få sin i sömnen.
Sov gott ...

1 kommentar:

  1. Hej, vaaaaar har du lugg ---ser bara din mittbena.Ha en bra dag Lena

    SvaraRadera