onsdag 14 mars 2012

HÅR, FALLSKÄRM OCH KLACKAR ...

 Efter det traditionella kaffet (imorgon blir det dock träning istället =) och efter att ha fotat några nyheter som har anlänt till butiken gick jag till Salong Bond hos min väninna och frisörska Sani för att åter bli "naturlig blond" =)
Otroligt vad naturlig jag är =) Undra hur många av oss människor som har exakt den färgen på håret som naturen har givit dem? Jag kanske har fel men utan att ens våga komma med några siffror tror jag att dessa är lätträknade...
Tänk om jag skulle vara brunett med ljusblåa ögon... =) som min pappa var.


Efter jobbet tittade jag i mina lådor där jag vet att tre presentkort finns från Ciluette.
På tisdag skall jag minsann använda en av dem och ha en riktig skön ansiktsbehandling på förmiddagen vilket jag ej har gjort på riktigt länge men ytterligare en anledning till att jag längtar sååå mycket efter det.
Bara musiken får mig att vilja gå dit i skrivande stund =)
Det är avkoppling!

Att bara låta någon annan pyssla om en lite, det är ren lyx!

Ytterligare något som skall i dagarna bokas är en av de sakerna som står skrivna på min "bucket list".
Du har väl skrivit en sådan?
Det är fallskärmshoppning som är en av dem och det skall jag se till att göra i juni.
Har nämligen påstått att jag ej har varit nervös eller känt fjärilar i magen på flera år.
Skulle tro att fallskärmshoppning får mig att påstå något helt annat vilket jag vill samt  hoppas på då jag är ute efter att få en riktig kick. Med tanke på att jag är höjd rädd lär jag vända mig och greppa tag på "ledaren" utan att tänka på att det är han som ansvarar för att fallskärmen öppnar sig =)
Med mig skall även två vänner följa med så det lär nog bli en upplevelse utöver de vanliga med garanterade skratt =)
Ler faktiskt redan nu av bara tanken ... 
En videoblog på det lovas =)

Med risk för att låta ytlig så är jag själv förvånad över vad klackar kan åstadkomma för figuren.
Imorgon skall jag fortsätta att gå i mina kängor men skall absolut börja tänka klackar för visst får man både en annan hållning och en snyggare figur?
Man får självklart välja om man vill detta eller inte men varför inte börja med lite variation om inte annat?
Att få trippa runt på klackar var väl ändå det som många av oss drömde som små flickor eller?
Varför måste vi alltid tänka praktiskt?
Menar inte att det är fel men är det fel att ibland bara tänka "snyggt"?


Nu skall jag ner till Åke på City (om han jobbar) och smyga med något jag inte borde äta på rullbandet. 
Jag hoppas på tystadsplikt =)

Skall nog snart lägga mig, imorgon väntar tidig träning med min kollega.
Första gången vi skall träna ihop på flera år så vi får se hur detta går... =)
Tillsammans på jobbet och fritiden, that´s friendship!

Sov gott och tack för att du följer min blog! 

2 kommentarer:

  1. Jag bara måste få säga att det var ett mkt eller rättare sagt skitsnyggt foto på dig här och jag gillade verkligen kläderna både snyggt av avslappnat...hoppa fallskärm är adrenalin kick och jag vet ... En jätte kick nästan orgasmiskt haha men bara nästan ... Kram G

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Tack för komplimangen G =) Ha en fantastisk dag!

    SvaraRadera