söndag 4 mars 2012

RIDNING !!!

Ni vet att jag i  slutet på oktober skall driva vilda hästar från Wyoming till Billings i Montana under en hel vecka och många har frågat huruvida jag förbereder min bakre del och övriga kropp inför så många timmars ridande då jag inte längre är en van ryttare ...

När Nicole och jag gick på stan såg vi på Åhléns en häst!!!

Hade själv en sådan när jag var liten, min favorit som jag gallopperade med på gatorna där jag bodde.
Då skyllde man mitt beteende på att min mamma var just svenska.
Träskor och käpphäst var inte så vanliga i Italien, nu skyller jag istället allt på mitt italienska kulturarv, mina made in Italy gener och allt det som inte kan förklaras beror på det... =)


Det glädjer mig att vissa gener har gått vidare ... Se det leendet =)
Den säger allt och jag älskar det !!!


När jag gick i ettan hade jag en fantastisk lärare men en liten kuriosa var att jag fick gnägga i hans öron innan jag fick tillåtelse att gå på toa.
Det kanske låter lite kinky i vissa människors öron men då skall man komma ihåg att jag lekte inte häst, jag var en häst =)
Alla tjejer lekte med sina dockor, jag var med killarna och lekte cow-boy & indianer.
Nu skall vi placera hästen som min systerdotter i Italien skall få i något tillfälligt stall =)

Knut skakar på huvudet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar