söndag 18 mars 2012

MIDDAG & SKYPE

Ikväll har vi varit hos lilla mor och ätit.
Mammas hem liknar ett slags museum och hon kan inte riktigt göra sig av med något "gammalt" när något nytt skall ta dennes plats =)
Personliga hem är dock trevliga så jag kommenterar inte vidare.
Är bara tacksam att jag inte behöver städa lägenheten =)


Vi blev bjudna på en god middag och mamma visade med ett leende ett förkläde som hon har skrattat åt i flera dagar ... Lite "sjuk humor" men rätt så roligt  =)


 Efter maten hade vi ett skype "möte" med min syster och familj.
Teknologin har verkligen vissa ekonomiska och visuella fördelar =)
Matilde, min underbara systerdotter, försökte förstå hur hon kunde se oss ...


De ögonen och de kinderna ... Längtar till slutet på juni för att kramas !!!


Min syster hade varit hos frisören och visade upp sin nya snygga klippning.
Trots att hon är precis i början på graviditeten så syns redan en rätt så tydlig liten kula.
Vi Castellari kan konsten att gå upp många kilon när vi är gravida.
24 med Nicole och hon närmare 27 med Matilde.


Mätta & glada är vi nu hemma och skall nu lägga oss.
Ibland somnar jag med henne men målet är att gå upp igen för att fortsätta mina små "måsten"



Skrattar för Max har nu sprungit runt i soffan och på golvet och nu känner han sig nog hemma då små pluppar kommer ut från honom vid behov ... =)
Nicole fick uppgiften att ta hand om detta ikväll =) och bestämde sig rätt så snabbt för att Max skulle tillbaka till sin bur.
Hahaha! Nu skall hon allt få lära sig att ta hand om denna söta kanin.

Ansvar är ett betungade ord ibland men även ett ord som tyder på mognad och empati.

Nu skall en saga berättas och ikväll blir det:
" Det var en gång en rosa kanin med långa öron som ... "

GODNATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar