söndag 11 mars 2012

MIN MORGONHUMÖR ÄR HUMOR =)

Jag hör dem!!! Jag hör fåglarna ropa till varandra "Det är vår" !!!
Underbart!!!
Vår & sommar innebär också att man vill göra så otroligt mycket och ofta, konstigt nog kostar det att göra saker och ting. Upplevelser är inte alltid kostnadsfria... 
Man kan hoppas på att vinna på lotto och skämta om att råna en bank och just apropå det fann jag en helt underbar bild som är signerad "made in Italy"

"Glöm det där med att dölja ansiktet, 
ingen kommer att minnas dem ändå"
Hahaha! 
Det finns alltså små fördelar med vissa "små" kirurgiska ingrepp =)


Att jobba butikstider har jag ändå kommit fram är väldigt bra för min egna kassa då allt är stängt när vår egna butik stänger. 
Sakta men säkert skall jag börja planera vilka dagar jag skall vara ledig...
En vecka i Italien hos min syster är given och bokad, en långhelg i Smögen skall nu också bokas med vänner och så funderar jag på att gå en skrivkurs eller att åka en helg till ngt mysigt ställe för att bara skriva och inspireras. Tips?

Apropå min italienska humor kommer ytterligare en klockren bild ...

"Kom Gigi, tänderna kan du göra rent hemma" =)

Kan verkligen se mig denna scen framför mig =)
För länge sedan visade de ett program om diverse italienska olika grejer och då tog man upp att borgmästaren i en by på Adriatiska Kusten hade bestämt att "tjocka" kvinnor (det fanns mått för vad tjock var) inte fick vistas publikt i bikini, de fick helt enkelt ha på sig en sarong eller annat.
Kunde inte sluta tänka på det även om jag troligtvis inte hade legat i riskzonen.
Ringde till vänner i Italien men ingen hade hört talats om detta så om sanningen var den eller inte låter jag vara osagd men misstänker att den borgmästaren inte fick ha sin post länge till ...

Lite humor denna söndag morgon medan fåglarna fortsätter att sjunga utanför fönstren.
Idag är det för mig en riktig avkopplingsdag.
Skall träna kl. 13 men före och efter skall jag bara njuta av att vara med det bästa och mest underhållande sällskap jag känner:
MIG SJÄLV!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar