måndag 1 oktober 2012

KINDER PÅ RYMMEN ...

Idag har Nicole & jag haft en "struts dag", en sådan då allt går snett, då man bara vill gömma sig tills allt har återgått till det "normala".

Det började med att vi "försov" oss, att Nicole klagade över att hon hade ont i magen och huvudvärk, Det blev lite stressigt men vi hann.
När hon dock kom till skolan ringde hon mig med gråt i halsen för att säga att hon inte mådde bra.
Knut och jag hämtade henne på direkten ...

Hon stannade hemma med Knut och jag gick vidare till butiken.
Efter 30 minuter ringde hon mig igen gråtades för att säga att vår hamster Kinder hade rymt.
Jag sprang hem för att konstatera att buren var tom och Kinder var inte där hon skulle vara.

Buren var stängd men det fanns en liten springa som kanske räckte för att hon skulle välja att ge sig ut på äventyr.
Jag kröp på alla fyra för att söka, jag bad Knut att spåra men han förstod nog inte ...
Då jag skulle till jobbet och Nicole inte ville vara hemma själv följde hon med mig till Greta & Anna men bara efter att ha lämnat en lapp till vår hamster och efter att lämnat lite sallad och ost som lockbete för att "komma tillbaka till oss"


Ja, den här dagen hoppas vi tar slut så att vi kan vakna med en Kinder som gått tillbaka till sitt hem ...
Håll tummarna för oss och om inte annat håll tummarna för att Kinder har det bra oavsett var hon befinner sig ... 
No more animals nu förutom de vi har ...

Igår kväll var allt frid och fröjd, idag saknar vi och jag tröstar utan att kunna förklara varför vissa saker händer ...
Det ingår i livet, räcker det som svar?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar