lördag 6 oktober 2012

MIN MORGONSTUND ...

6.30 ringde väckarklockan jag har inombords.
Den ringer oavsett om det är en vardag eller en helg, oavsett om jag har sovit 2 eller 6 timmar.
Det har alltid förundrat mig att jag alltid vaknar före den riktiga ringer.
Tänk vad psyket vet även när vi sover och hur den ställer in sig på ett medvetandet trots då vi är omedvetna.
Älskar psyket och den fascinerar mig alltid oavsett om det handlar om varför vi vaknar före en väckarklocka, om varför vissa människor måste kritisera andra för sina val i livet, om rädslan, couragen och annat för de besluten vi har tagit eller de vi inte har vågat ta.

Knut och jag gick och köpte min cappuccino för jag har numera gått från latte till just cappuccino.
Det känns mer vuxet och så innehåller den mer kaffe än mjölk vilket är bra för min mage.
Mjölk drickandet är till för spädbarn inte vuxna =)


Nu har jag tänt lite ljus i vardagsrummet och tar en liten stund i soffan medan jag njuter av min morgondryck innan de tre muskötererna som följer mig under helgen kommer med sina kameror.


Idag vill de nog provocera mig lite =) för att vilja få Michela att tro att hon skall på en dejt.
Sanningen är den att jag skall ikväll träffa en intressant man som har vågat i livet och sådana möten är mer intressanta en tillfälliga dejter som är här och nu.
Självklart finns det undantag =)

Det blir nog en spännande kväll när två olika världar träffas men som alltid tror jag att det finns även många gemensamma nämnare där "våga" är nog ett nyckelord.
Klockan 6 innan jag gick och köpte mitt kaffe vågade jag ta tag i att börja städa lite i Nicoles sovrum som fortfarande inte är i ordning då jag bor hos henne tills mitt sovrum är målat.

Gillar ni hennes nya tapeter samt kuddar med guldiga hundar från det svenska märket Lisa Bengtsson?
Denna print heter "Tillsammans" och är helt underbar ...
Här kan ni se och handla på nätet:

Kort på sovrummet kommer ... 


Nu är min cappuccino slut och det är dags att ta tag i sig själv <3

1 kommentar: