tisdag 16 oktober 2012

SKRIV DIN BUCKET LIST ...

Doftljusen fortsätter att sprida ett mysigt ljus och doft, Nicole har lagt sig och Knut ligger under bordet. 
Allt är som vanligt =)
Själv lyssnar jag på Lionel Richie och Kenny Rogers.
Ett tecken på att jag inte är 20 och inte heller 30 men sanningen är den att även när jag var ung lyssnade jag på dessa fantastiska artister och har nu kommit fram till ytterligare en upplevelse att skriva på min berömda "bucket list".

- Jag vill se Kenny eller Lionel sjunga live någonstans i USA.
Visst är det härligt att komma på nya saker att uppleva innan man skall lämna denna jordiska plats?
Jag älskar min lilla bucket list och jag älskar att pricka av för då vet jag att den dagen jag inte längre kan kommer jag att tänka "jag gjorde det" istället för att glömma bort mina drömmar på vägen.

Under seriens gång kommer min lilla bucket list att genomsyra olika avsnitt så mitt råd till dig denna kväll är att skriva din egen som en påminnelse till att livet handlar om drömmar att förverkliga.
Något annat vore inte att leva fullt ut ...

Skall inom några veckor visa min lista med undantag kanske för två punkter som får förbli mina privata sådana =)

Här kan du läsa något intressant som du kan undvika genom att inte göra samma misstag.
Vi har facit till vad vi inte vill ångra och har därför en möjlighet.
Läs:

Såg ni förresten programmet på Tv3 ikväll kl. 20 då vi tittare fick följa den 13åriga engelska tjejen som lider av Tourettes syndrom, där vi fick se vilken gnista för livet hon ändå visar upp i tv rutan?
I programmet sa hon att hennes största önskan förutom självklart att leva är att få långt hår så att hon kunde bara vifta håret fram och tillbaka som de gör i filmerna.
Som sagt, att få vara lite "tjejig" behöver inte alls vara något ytligt, tvärtom säger jag.
Vi som önskar har den möjligheten att få klä upp oss, att få vara lite extra för när vi får se människor som inte kan så skulle de vilja.
Är DET ytligt?

Imorgon skall jag "banne mig" dra på mig klackar och oavsett hur ont detta gör så skall jag stå ut.
Jag vill inte bli äldre och ångra att jag inte var lite extra kvinnlig emellanåt.

(Denna snygga blus är från Plain Vanilla och kostar 1598.-. Vi har den i butiken men kan självklart även skicka)


Ser ni mig sitta lite så vet ni varför dock =)
Sogni d´oro = dröm sött <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar