söndag 7 oktober 2012

EN HUNDKOMMUNIKATÖR PÅ BESÖK ...

Efter några synk var det dags för djur kommunikatören M.  att komma på konsultation i min lägenhet. 
Jag var förväntansfull och nyfiken på vad hon skulle säga och uttrycka från Knut.

Tycker Knut att jag är en bra matte? Vad kan jag göra för att göra honom lyckligare? Vilka önskemål har han som jag inte är medveten om eller som jag försöker undvika?


M. började med att berätta om hans valpkull, att även om han inte var störst så var han den som visade sig vara rakryggad, som hade pondus.
Genom att titta och klappa på honom kom mer information och allt var positivt.
Han tycker att jag är bra på att läsa av honom och han är otroligt duktig på att läsa av mig.
Nicole och jag är ju hans flock och i en flock lär man sig att känna igen varandras signaler vilket vi alla självklart gör i familjen, med våra vänner mm.

En liten tår kom när M. berättade att i våras var Knut lite extra känslig då han upplevde att jag inte mådde bra. Stressad, frånvarande i tankarna och han ville vara nära mig för att hjälpa mig igenom den perioden.
Minns så väl att han hade en period då han var extra "mammig" så jag blev självklart rörd över detta budskap.
Att vara lyhörd är så viktigt ...

I stora drag var det mycket information som hon gav som jag dock inte kunde känna stämde helt men det kan även vara så att Knut uttryckte sig på hundspråk och tolkningar kan därför bli fel.

Det ni inte trodde kunde hända har inträffat IGEN.
Kinder har rymt och trots att jag har tittat på buren förstår jag inte hur den lilla varelsen kan lyckas ta sig igenom den.
Det blir uppsittarkväll igen tills jag lyckats fånga henne för andra gången på bara några dagar.

Passade därför på att fråga Knut om han hade sett passera Kinder inatt och genom M. svarade han att han såg henne gå förbi, att han försökte väcka mig men att han sedan bestämde sig bara för att bara titta på =)

Nu skall vi mysa för även om M. eller Knut inte sa det så kan man självklart alltid bli bättre och jag vill gärna göra denna känsliga hårboll lite extra lycklig <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar