onsdag 17 oktober 2012

ARTIKELN I BT IDAG ...

När jag öppnade tidningen denna morgon så kunde jag inte annat än att med iver läsa artikeln och tacka journalisten i mitt hjärta för att inga konstiga vinklar fanns med i bilden.
Sådant är så tacksamt då jag är så medveten om att median vill ofta vinkla och inte alltid till ens fördel.
När man känner igen sig så känns det därför extra tacksamt.


När jag pratar, när jag uttalar mig gör jag det ofta på mitt personliga sätt, med den lilla gnistan om humor som kan låta lite bimbo men som för mig är ett prov på självdistans och därför ett prov på intelligens.

För mig handlar inte intelligens om att ha MVG i alla betygen (tänk att jag har varit gymnasielärare trots mitt uttalande), att säga vilka alla huvudstäder i Europa heter men för mig är intelligens framförallt den sociala förmåga att tillåta sig själv och andra vara som de vill, för mig är intelligens en kaxig ödmjukhet och inställning till livet.

När jag har beskrivit mig själv brukar jag använda mig om tre figurer för detta.
Nalle Pooh då han gillar att tänka och älskar socker.
Samantha Jones (Sex and the city) för att hon inte sticker under stolen med sin botox och för sin preferens för yngre män.
Pippi därför att hon är lite små tokig och egen.

Det är precis så jag känner mig om man frågar mig och jag älskar just insikten om att ha en bredd i min karaktär, att ha de där berömda kontrasterna i mina egenskaper som gör det så svårt att placera mig i ett fack.

I artikeln stod ett litet fel som gjorde min hund Knut väldigt glad.
Det står nämligen att jag är med i civilförsvaret med min hund istället för att gå ut.
Den meningen är från min tid i Italien då jag ägde min fantastiska hund Jack, en Groenendal som jag tränade i att leta försvunna människor.
Att Knut skulle vara med i civilförsvaret skulle inte förvåna mig då även små hundar kan men han kände sig lite extra stolt i detta lilla misstag för nu tror omgivningen att han kanske räddar liv =)

Knut är en figur som ni som kommer att titta på serien får bekanta er med då han lär synas en hel del.
Min dotter Nicole medverkar inte i serien då jag och hennes pappa valde att hon inte skulle med.
Detta gör att vissa kommer kanske att tycka att jag är en person som aldrig gör de där "vardagliga" saker som hör till i livet som mamma men det är ett medvetet val för att "skydda" henne från något som vi inte har erfarenhet av.
Knut och Max fick därför bli min familj <3

Har ni läst artikeln har ni också läst om att Knut är döpt efter min första one night stand som jag hade som 35årig. Då var jag i Smögen och han var en ursnygg norsk kille på 25 år.
Log för de flesta trodde nog att jag skulle döpa valpen till Gucci eller liknande namn men det hade inte varit "jag" då Gucci kan jag ha som väska men inte som hund.

När det gäller vissa saker gillar jag det personliga, glimten i ögat, det som har humor och därför fick Knut bli the first one och därför värd att döpa hunden efter =)
Kan säga att Knut killen hade hellre sett att jag hade köpt en dobermann efter honom istället för en liten fluffig vuvve men då hade det nog inte varit lika charmigt =)


Nu har jag sett som sagt trailern och kommer nog att förstå om flera kommer att kommentera mitt utseende då jag ser verkligen konstig ut på bilderna jag såg men får nog erkänna att jag förstår dem för detta men ser vidare faktiskt inte ut så i verkligheten.
Nu hoppas jag bara på ett igenkänning i serien för jag är jag och vill inte se på mig med främmande ögon...
Hoppas hoppas <3

Här är en del av artikeln i BT idag:


6 kommentarer:

  1. Älskar din inställning till intelligens. Så jäkla rätt och så borde ALLA se det.

    SvaraRadera
  2. Du är bäst! /Hamster 2

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha en skön inställning till livet, ska bli spännande att se dig "live" efter att ha följ Greta & Anna på FB. Nästa sommars rundtur till släkten ska innehålla en avstickare till Borås, får bara hitta en bra elektronik affär i närheten som kan "passa" gubben den dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för dina snälla ord =)
      Kände inte riktigt igen mig i "trailern" men jag kanske och hoppas göra det i riktiga serien =)
      Du är välkommen <3

      Radera