lördag 6 oktober 2012

BÖRSHULT GÅRD


Vid 17 tiden blev jag hämtad av mina (för helgen) tre män för att vidare åka ut till det värdswäferi där jag och S. skulle njuta av en god middag.
Självklart valde jag att visa upp något som finns i butiken och som redan finns även på vår webshop.
Älskar den för att trots att den är röd med lite volanger och leopard mönstrad så känns den ändå klassisk.
En Cavalli så klart =)
Svarta byxor från Please och höga stövlar från Ash.



Trots närheten till centrum hade jag aldrig hört talats om denna lilla pärla som har bevarat det gamla och lantliga. Mysigt och en upplevelse att få möjligheten att besöka nya ställen som jag troligtvis inte hade hittat på egen hand.
Se här om du är nyfiken:

Efter att ha tittat runt, förberett, spelat in några scener och tagit några bilder kom S.






S. och jag kom i kontakt genom bloggen och genom samhällsprogrammet Tendens där jag intervjuades i 30 minuter.
Vi växlade några mail angående just bloggen och ämnet jag hade pratat om och förstod snabbt att S. är en man med erfarenheter och tankar som inte hör till det brukliga om vi nu skall generalisera om ordet "brukligt".

Att starta dagen med att hålla andan i sex minuter är kanske inte riktigt vad jag skulle komma på att göra när jag vaknar på morgonen.
Förutom detta så har han även korsat Atlanten några gånger med en egen byggd båt.
Själv skulle jag nog inte ens klara att ta mig över Viskan om jag skulle bygga en flotte för att göra det.

Att bo i kollektivt och odla sin egen mat är ytterligare några saker som knappast har signum Michela på sig. Jag som älskar att ibland stänga dörren och få vara med mig själv och jag som inte ens kan tillaga det som andra har odlat...

Som sagt två olika livsstilar men just därför intressant att lyssna och diskutera sig själv genom någon annans ögon, att få olika tankeställare från en person som man själv tycker har något att tillföra.

Jag älskar samtal och det blev samtal men nu är jag åter hemma till min lilla troll Knut.
Det är viktigt att jag sköter mig lite extra bra som matte ikväll då imorgon vid lunch kommer en hund kommunikatör för att berätta om Knuts tankar.
En slags tolk mellan mig och Knut och jag håller tummarna för att han vet vad som är ok att berätta i teve och inte.
Den känslan undrar jag om han har =)

Vid detta bord njöt vi av sex mindre rätter och alla var så otroligt goda.
Som vanligt lämnade jag inte av desserten =)


Här fick jag gömma mig på verandan då S. skulle intervjuas i en synk.
Fick inte titta och fick inte lyssna =)


Nu blir det lite teve med tända ljus och thé med den goda honungen jag fick av S.
Grazie alla för en trevlig kväll !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar