söndag 14 oktober 2012

PAPPER & PENNOR

Något jag alltid har älskat är skrivandet.
Vid varje skolstart var det bästa som fanns att gå och köpa block, pennor och anteckningsböcker.
Doften av rena papper som väntar på att bli ifyllda med dina ord, dina anteckningar, dina funderingar.

Det är något genuint, något magiskt, något som äkta med det "gamla" sättet att skriva.
När jag tittade in på Tine K:s bilder såg jag dessa ursnygga pennor i guldiga och rosa toner.
Kände direkt det där "behovet" som Maslows behovstrappa inte har på toppen av pyramiden men som dock alltid är ett "behov" =)

Ogami är anteckningsböcker av stenpapper!
Hur coolt är inte det?
Har aldrig skrivit eller känt på stenpapper tidigare och det är helt fantastiskt, det känns som att skriva eller ta på silke.
Som en liten test kan man även försöka göra sönder ett papper, det filuriga är just att det går ej att skära sig på detta papper.
Vilken bonus då det gör så ont att skära sig på papper annars ...

Att ogami är italienskt kan man som italienska självklart förstå.
Made in Italy är oftast ett bevis på quality =)

Om du som mig gillar att anteckna för att inte glömma, om du som mig gillar skrivna ord så rekommenderar jag Ogami för upplevelsen av detta papper.
Här kan du köpa dem:
http://www.inreda.com/products_find.asp?SQ1=ogami&f_SEARCH=S%D6K



Dessa ursnygga pennor blev jag såld på sedan jag såg dem på en inredningsmässa.
Älskar pennor så de var ett självklart val.
Här kan du beställa dem:
http://www.inreda.com/showProductsDetail.asp?meta=Bl%E4ckpenna+Stylo+Silke+PURPLEBLUSH&pID=19192&cID=10&agrID=

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Har precis beställt både pennor och det fina pappret. Har själv alltid älskat att skriva och vem vill inte göra det med den pennan och på det pappret?

    SvaraRadera
  2. Ja, Gunilla, de är helt fantastiska ... Återkom när du har fått ditt paket och berätta hur du upplevde pappret. Jag bara älskar det!!!! <3

    SvaraRadera