fredag 19 oktober 2012

EN ROLIG FRÅGA & PEPPANDE ORD ...

Min dag startade vid denna fina ingång för att sedan fortsätta till butiken fram tills stägning.


Innan jag gick till butiken pratade jag per telefon med en av de andra kvinnorna i serien.
Ingen av oss har träffats vilket vi hoppas självklart kunna göra och vi har inte heller vetat om varandra, vilka vi var eller hur vi såg ut.

Hon berättade för mig att även hon liksom alla oss andra tvekade innan hon tackade "ja" till att medverka i serien och en av frågorna hon ställde till producenten var om de andra "var blonda bimbosar". Han svarade att det fanns en som kanske såg ut som en men som är långt ifrån det.
Jag skrattade för jag svarade så här:
"Vet du, din fråga är inte alls konstig. Det roliga var att JAG ställde exakt samma fråga"!!!
Hahaha!
Med tanke på att svaret var att det är bara intelligenta kvinnor som skulle medverka så slutade det med att vi tackade alla fyra "ja".

Jag har berättat tidigare om damen i centrum som har koll på mig =)
Hon har kommit fram till mig och sagt att hon kommer att rösta på mig trots att serien inte är en tävling där tronen står på spel och trots att det inte handlar om någon popularitetstävling MEN hennes ord värmer varje gång ändå då de kommer från en äldre dam som i mina egna "förutfattade meningar" inte borde "gilla" det jag står för.

Efter min intervju i P1 samhällsprogram Tendens kom hon till butiken för att säga att jag var så "jäkla bra" och när hon såg Nicole sa hon gång på gång att hon borde vara stolt över att ha mig som mamma.

Idag kom hon in igen. 
"Jag vill bara försäkra mig att allt löper som planerat" sa hon med pondus =)
Mitt svar löd "än så länge är det lugnt även om jag är medveten om att mindre smickrande kommentarer kommer nog snart"
Hennes svar fick mig att skratta: "Vet du, vi skiter i de kommentarerna" 
Härligt, hjärtligt och sakligt.
Självklart bad jag henne komma in igen för jag vet att jag kommer att behöva höra just de orden om och om igen =)

På måndag skall jag börja blogga även åt tv 3 så tre bloggar att uppdatera.
Fritidsproblem? Absolut inte =)
Vilken utmaning men då jag älskar att skriva så tycker jag verkligen att det skall blir hur roligt som helst.

Nu skall jag ta hand om all tvätt från igår och sedan blir det fredagsmys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar