onsdag 3 oktober 2012

LYCKA!!!

När jag skulle borsta tänderna såg jag att Kinder hade försökt åter förflytta sin bädd till bakom värmepumpen ... Hon har varit under den i två dagar och som Nicole sa ... "hon är bara 9 veckor mamma, tänk om hon är rädd".
När jag ändå nu såg att hon är vaken tänkte jag ha uppsittarnatt för att få tag på henne men det krävdes inte många minuter.
Jag förberedde så att hon kunde ta sig till maten och bädden men att det fanns en liten hinder för att försena lite tillbaka vägen.
Den lilla förvirringen räckte för att jag skulle hinna in till toaletten och ta henne.
Hon bet mig av rädsla men vad gör det nu när hon hon är tillbaka bland spån, mat, vatten och värme istället för att behöva gömma sig under en panna med vatten på golvet.
Skall hon fly så skall hon göra det på ett mysigare ställe <3

NU kan jag lägga mig och längtar redan till att Nicole får se imorgon bitti när hon vaknar att mamma har lyckats ...
Jag kanske inte kan laga mat, bullar och annat men jag är en j----l på att fånga en hamster bebis på rymmen <3

Klappar mig på axeln och är väldigt nöjd med mig själv!
TACK ALLA
som höll tummarna för att vi skulle lyckas få tillbaka Kinder!


4 kommentarer:

  1. Underbart att höra!!! Du är en pärla Michela!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till fångsten! Har själv aldrig haft någon hamster men däremot ett marsvin som alltid var på rymmen. Lotta som hon hette hade alltid en förmåga att krypa under badkaret där hon trivdes betydligt bättre än i buren...

    SvaraRadera
  3. Tusen tack Dorthe och Gunilla <3

    SvaraRadera
  4. Hej väntar med spänning fortfarande om inlägg om vad du använder försmink mm. Kram Marija

    SvaraRadera