torsdag 4 oktober 2012

THAI MIDDAG I SMÅSTADEN ...

Efter stängning hade Nicole & jag bestämt träff med min väninna Linda & Holly, Nicoles kompis.
Tjejerna hade bestämt i smyg var de ville att vi skulle äta middag så jag blev överraskad när de gick innanför dörrarna till Thai Silk Palace, en restaurang som jag inte har besökt på flera år.
Vi valde buffé och mamma mia vilken buffé!

Tjejerna hämtade tallrik efter tallrik och helt plötsligt fick jag en deja vú från när vi alla fyra för ett år sedan var i Egypten på ett all inclusive hotel där jag gjorde inget annat än att äta glass och sockerkaka =)
Nu var jag dock mer sparsam i mitt intag, ibland kan även jag skärpa mig =)

Så mysigt att bara sitta och prata med Linda efter några månader som har passerat utan att vi har hunnit träffas. Resor och mycket "diverse annat" har gjort att även det enkla har vi inte fått till så nu var det små och stora uppdateringar som gällde för att hinna lite ikapp i de händelser som har skett under den här tiden som varit.
I två år i rad har vi åkt iväg på semester tillsammans. Första året var vi i Orlando, Florida och hade så roligt att vi skrattade hela tiden och förra året slappade vi på solstolen och åt sockerkaka i Hurghada, Egypten.

I mars blir det nog en vecka någonstans igen.
Vart? Tjejerna kom med förslag som Kalifornien, Hawaii och annat men vi fick förklara att det är i så fall bara en vecka som vi kan åka och att om vi inte bara skall sitta på ett flygplan får vi välja ett närmare resemål som också är lite billigare =)

Att ha stora mål är bra men den här gången får de även vara rimliga att utföra =)
Efter en mysig och social kväll gör nu Nicole klart vissa läxor och jag sitter här och bloggar.
Det blev inga bilder från middagen men jag tänkte bjuda på en bild på vår lilla, Kinder som nu är tillbaka i sitt hem efter 2 dygn på rymmen.

Idag har vi haft henne i 2 veckor (minus 2 dagar =) och Nicole har även påpekat att hon idag  fyller 9 veckor.
En liten bebis <3


Imorgon går Nicole till sin pappa med familj i en vecka medan jag har en helg med inspelningar, outfit, middagar och hundpsykologer.
Skall nu vänta att lillan somnar och jag hoppas att jag inte somnar samtidigt då jag har lite kvällsjobb som väntar inför morgondagens event.

Idag hade jag på mig min söta blus från Valerie tillsammans med Please byxan i den här läckra bruna färgen. båda finns i butiken.

Glömde! Nicole var sååååå glad när jag berättade tidigt denna morgon att Kinder var nu i trygghet!
I hennes tankar var jag om inte annat i några minuter en riktig hjältinna =)
Grazie ...


Un bacio!

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att hon är tillbaks i
    "sin lilla trygghet" igen...

    Har själv en liten hamsterkille
    och skulle inte bli så glad om
    han gjorde upptäcktsfärder.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja Beatrice, otroligt skönt för oss här hemma som har längtat och varit oroliga.
    Tänk att en sådan liten varelse kan skapa så mycket känslor =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till idag, Kram

    SvaraRadera