måndag 15 oktober 2012

VANLIG SMÅSTADSLIV ELLER JET-SET LIV?

Ganska intressant att höra vad folk tycker om själva idén med den nya serien "Småstadsdrottningar".

I en blog läste jag att tjejen såg inte fram emot att titta på vad 40 åriga kvinnor gör i en småstad och ifrågasatte hur roligt det kan vara att titta på oss.
Hahaha!

Tror ni att hon menar att alla som är i vår ålder och som bor i mindre städer lever tråkiga liv?
Vilka förutfattade meningar denna unga tjej har men ler också för visst gillar man att se lite glitter och glamour när vardagen inte alltid är så glamourös?
Till viss del kan jag därför förstå henne ...

På en helt annan sajt ifrågasätte några andra hur kreativt det är att  tv 3 satsar på jet set kvinnor i +30 åldern.
Raka motsatsen alltså från tjejen som inte tror att vi kan bjuda på lite vardags glamour!
Det man kan därför konstatera är att här finns två helt olika tyckande om vad man vill se på teve.

Någon dissar oss för det "vanliga" andra dissar oss för "jet-set" faktorn.
Vem har rätt?
Det roliga är att i mitt fall är nog sanningen INGEN!
Tråkigt, eller hur? =)

Jag är inte vanlig och jag har inga större tillgångar, mest lån om jag får säga sanningen.
Tror dock att vissa människor kan konsten att ha en touch av glamour utan att egentligen ha det.
Receptet är kanske passion för livet, det är både vanlig och ovanligt i mitt eget tyckande.


Som ung var jag en "Dynasty" älskare och glömmer aldrig när Blake frågade Krystle om hon ville äta franskt eller italienskt och när valet föll på det franska köket tog han henne till privat planet för att flyga till Frankrike.
Wow, tänkte jag då!

Just det har nog fått mig att le vid flera tillfällen för någonstans i min lilla fantasi hjärna så är det nog något liknande jag vill uppleva någon gång i livet.
Det säger jag samtidigt som det luktar rök i hela mitt kök efter att ha stekt lite kyckling till Nicole.
Som ni kanske såg står det på tv3:s beskrivning om oss 4 kvinnor som deltar i serien att jag är "usel på att laga mat"...
Vad skall jag säga? DET är en sanning utan modifikationer =)

Själv bjuder jag i serien på varken "vanlig" eller "jet set" men jag tror och hoppas att flera av er får sig goa skratt för livet handlar i slutändan om att vara den man är och vill vara.
Många tyckande om serien och till det folk tror att vi står för och som alltid är det komiska att alla ser olika saker.  Vad de tror att de ser handlar i slutändan om tittaren =)

Vidare har leverans kommit från det italienska märket Happiness och den här långärmade tröja längtar jag efter att dra på mig igen.
Är du nyfiken på att se vilka kläder jag och min kollega säljer kan du gå in på
www.facebook.com/gretaoanna
och "gilla" oss där ...


Nu skall jag försöka göra rent kastrullen för såsen brände sig lite under "tillverkning".
Lägg märke till att jag lägger ansvaret på såsen och inte på mig själv =)
Ciao amici!

Från dagens telefon samtal med en journalist från GP:
http://www.gp.se/kulturnoje/tv/1.1096445-drottningar-i-smastaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar