fredag 26 oktober 2012

BLOMMOR & DISCO

Vaknade redan kl. 2 inatt och kunde inte somna om av diverse olika orsaker men en dag i taget och försökte att inte låta gamla skuggor påverka dagen allt för mycket.
Lättare sagt än gjort men idag gick det lite bättre.
Att jobba i team, att ha en kollega och väninna är så skönt för när jag är nere muntrar hon upp mig, när hon är nere muntrar jag upp henne.
Skratt läker det mesta, det är min tro och lever efter den.

Jag har smygtittat på första avsnitt och vet ni?
Jag älskar serien!!!
Jag älskar musiken, inledningen, orden, den må bra känslan som lyser igenom, att vi bjuder på oss själva, den spontaniteten som syns och ja, jag är nöjd med att serien visar det jag hoppades på.

Det jag inte fattar å andra sidan är hur konstig jag ser ut emellanåt.
Alla som har sett den säger samma sak. Ibland är det inte jag för även om vissa delar av mig är något större så ser det ut som om kameran är allergisk mot vissa medel och förvränger hela ansiktet =)))

Skall du titta på premiären nästa tisdag kl. 21? 
Jessica, jag och barnen skall samlas och titta på den tillsammans. 
Vi skall köpa pizza och fira första av åtta veckor.

Till jobbet kom blomsterbud och behövde nog lite trevlig uppmärksamhet så jag tackar så mycket A. för de fina blommorna. Min kollega vill också ha vid nästa tillfälle om du skickar igen =)
Nu pryder dem mitt bord i mitt vardagsrum och jag älskar dem.
Skulle lätt kunna vänja mig vid en bukett i veckan =)


Lillan har provat outfit och är nu på förfest innan skoldisco! 
Otroligt och ofattbart men att hon är nu 10 år är ett faktum.
Vid 21.30 skall jag hämta henne och längtar redan.
Kommer någon kille att visa uppmärksamhet? Kommer hon? Det är en spännande och jobbig tid i livet då man är varken "fisk eller kött".
Ja, du läser rätt =) Det är ett italienskt talesätt för att säga att man är varken barn eller vuxen.
Hahaha!

Själv håller jag på att greja i sovrummet. Petter hjälpte mig igår med att måla klart golvet i sovrummet så nu är den nya sängen klar för att invigas inatt.
Kanske att jag nu lyckas sova lite längre =)

Kolla vad som kom till butiken idag!
En ny läcker skinnjacka från Munderingskompaniet. 
Älskar att den är tunnare och kan användas både som utejacka och innejacka nu på vintern.
Pris: 2699:-


Nu lite fredagsstädning innan min lilla party prinsessa skall hämtas från ... balen =)

5 kommentarer:

  1. Vilken fin bukett du fick!och jackan är supersnygg...
    Jag ska kika på tisdag,det blir spännande att se dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! Håll tummarna för mig för jag behöver lite emotionell stöd i dagarna som kommer ... Kram

      Radera
  2. Som vanligt är det lika intressant att läsa din blogg!!!! Självklart ska jag kolla in dig på tisdag, det ska bli spännande!!! Jättefin bukett och skinnjackan är supersnygg. Älskar skinnjackor och har garderoben full..haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Gunilla! Suger åt mig alla snälla orden för jag behöver dem just nu <3

      Radera