onsdag 24 oktober 2012

INKÖP, HUNGRIG HUND OCH DET RÄTTA ...

Dagen började med inköp i Göteborg på mysiga Hotel Flora.
Vi hade inköp av det svenska märket Love Forever som hade underbara kläder som fick oss att längta till sommaren.
Då inköpet gick snabbt (vi vet vad vi gillar) så stannade vi och åt frukost på hotellet.
Medan vi satt där började vi prata med några vid bordet bredvid som kände igen oss från butiken och som vi fick reda säljer ett märke som vi gillar a LOT så det var bara att gå till deras rum och göra ett nytt inköp.
Tänk vad det ena kan leda till det andra!

Här njuter Jessica av en god frukost efter att hon hade påpekat "vi stannar och äter om du dock inte bara tar kaffe och en lite brödbit med smör och marmelad"!!! Hahaha! 


Under det ena inköpet var två andra kvinnor där från en butik i Göteborg och den ena hade med sig sin lilla Chloe. Inte ofta jag tycker att en chihuahua är fin med den här är helt underbar.
Fick den där berömda "rösten" som jag får när jag pratar om hundar och väskor =)


När jag senare satt och åt min goda trädgårdssallad i lunch rummet hos våra grannar så fick jag detta sms från min kollega då Knut fick vänta i butiken =)))
(Om ni undrar varför hon står som Ciop så heter Piff & Puff Cip & Ciop på italienska)


Direkt efter lunchen fick jag ett samtal som fick mig att fundera mycket.
Även nu sitter jag här och tänker, tänker och tänker som Nalle Pooh hade sagt.
Ibland har man svåra beslut att ta och ibland är det rätta det svåraste att utföra...

Ikväll tar jag helt enkelt min gamla Snobben (som jag hade när jag var 6 år) för att finna lite tröst i alla dessa tankar. Att vara vuxen och försöka göra det rätta är inte alltid det lättaste men så tror jag i slutändan att "vill du se regnbågen får du helt enkelt stå ut med regnet" och jag hade aldrig gett mig in i något om jag inte hade trott på att det skulle sluta "gott" så med den tron får jag helt enkelt göra det ... rätta.

Att inte förglömma!
Här kan du läsa mina inlägg på TV3:s hemsida för serien:
http://www.tv3.se/michela


Godnatt <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar