fredag 12 oktober 2012

BAKOM ETT GLASFÖNSTER PÅ BADHUSET...

Just nu sitter jag i badhusets kafeteria medan Nicole är på födelsedagskalas i någon av de poolarna som finns här.

Här var vi på väg =)


Det är rena underhållningen att titta på folk, inte med kritiska ögon för det är verkligen det sista jag gör men med nyfikna sådana. 
Badhuset är en mycket speciell plats då vi visar upp våra kroppar, något som de flesta av oss känner sig inte alls bekväma med.

En utländsk kvinna döljer sitt hår under en sjal medan en storbystad kvinna går förbi med en bikini som inte döljer det som moder natur troligtvis aldrig gav henne men som hon själv såg till att ha.
Undra vad dessa två olika kvinnor som kommer från olika kulturer tänker och tycker om varandra?

Det är ganska intressant att fundera på hur mycket vår kultur präglar oss.
Jag pratade med en plastikkirurg som berättade för mig att kvinnor i Rio lägger en medel på 200g. i sina bröst när de väljer att operera dem medan i Texas är medel 800g.
Vad man anser är snyggt är därför väldigt kulturellt betingat och acceptansen för vad som anses "sticka ut" varierar just beroende på var befinner sig i världen.

Visst är detta fascinerande? 
Badhus är nog en plats som jag inte väljer att vistas i första hand i.
För mycket folk, för många barn skrik =)

Just nu kom tjejen bakom disken fram och frågade om jag ville ha lite nytt kaffe.
Min kalla kopp har nu bytts ut mot rykande varm Gevalia.
Medan jag sitter här och skriver kom ett sms ...

På söndag kväll kan jag om jag vill berätta det som har pågått sedan i somras ... 
Mamma mia!!!!
Dags att bli nervös?
Hur kommer ni att reagera?
Vad kommer ni att tycka?

Som tur är är jag samma person som jag alltid har varit och i det känner jag mig trygg.
Är ni nyfikna så titta in då, för visst är det något som inte alla får vara med om som jag kommer att dela med mig om ...

Ha en fantastisk fredag kväll säger jag bakom glasfönstret till kafeterian här på badhuset med en Gevalia kopp och en Cosmopolitan.

Life is good & scary =)
Men scary är nog inte riktigt vad jag är ...
Bara nyfiken över folks tyckande, över folks förmåga att se med glimten i ögat, över folks respons både positiv som negativ.
Människans psyke är alltid fascinerande så det är er förmåga och intelligens som jag bedömer själv beroende på kritik och hur den framförs =)
Jag har också rätten att analysera och tycka ... =)



3 kommentarer:

  1. Åh vad spännande, jag vill veta på söndag :-)
    Maria Göteborg

    SvaraRadera
  2. Misstänker att det är småstadsdrottningar;)

    SvaraRadera