torsdag 12 juli 2012

THE TIME OF MY LIFE

Låten "The time of my life" spelas i butiken och tankarna tar mig tillbaka till då jag var 16 år och träffade min Alessandro medan jag satt och cyklade på en richo på Adriatiska kusten och han kom i sin bil med sin vän.
Det var som om en blixt slog ner ...
Jag var förälskad innan jag kunde bokstavera färdigt ordet och jag såg på honom att han kände detsamma.
Jag vill ha det där blixten igen, jag vill inte ha det där "vi lär känna varandra", jag vill känna det på direkten, fjärilarna skall fladdra i magen, jag skall känna en rusning i hela kroppen, jag vill åter ha den 
"kärleken vid första ögonkast" ...


Musik kan verkligen konsten att förflytta oss i tid och rum ...

2 kommentarer:

  1. Förstår vad du menar - har upplevt det när jag var 18, det blixtrade mellan oss när vi tog i hand - är der så att det bara sker once in a lifetime...
    /Hannah

    SvaraRadera
  2. Visst är det en speciell känsla att känna det där på direkten =)

    SvaraRadera