onsdag 25 juli 2012

GILLAR OCH GILLAR INTE ...

Efter att ha varit en liten liten stund på jobbet gick jag till Studio Bond hos Sani som ser till att jag bibehåller mitt blonda naturliga hår.
Blev som vanligt väldigt nöjd med resultatet ... 


Efter att ha sett de snygga nyheterna som har idag kommit från ett nytt märke i butiken (tredje nya märket denna höst =) som tom. min dotter gillade då vi älskar lite glitter åkte vi tillsammans med Jessicas döttrar till Alidebergsbadet där vi även hade bestämt träff med Tania och hennes dotter Michaela. Jag har inte varit på Alidebergsbadet (utomhusdelen) på kanske 16 år och kommer inte att åka dit igen.
Not my cup of tea helt enkelt ...
Sååååå mycket folk som trängdes och en väldigt hög ljudnivå med barn som sprang och ropade gör att jag säger "aldrig mer". 
Inser snabbt att jag verkligen inte är någon som skall ha 4-5 barn. Vissa personer älskar det, andra inte.

Jag skulle nog ha svårt för att ha två barn och det är kanske något som får att höja på ögonbrynen då en kvinna som tom. redan är mamma borde inte uttala sig så men det är min sanning.
Har alltid vetat att jag ville ha endast ett barn och så kommer det att förbli.
Barnen älskade det ändå då för de räcker det med en pool så är dagen gjord =)

Log när vi tog fram våra badhanddukar som vi skulle försöka vika ut på den lilla lediga ytan.
Mina rosa från Ralph Lauren bleknade när Tania tog med ett leende fram sin.
Dold marknadsföring? Knappast dold =))) men det fungerade då en ny kund anmälde sitt intresse på plats där i bikini =)


Tanias dotter Michaela var så söt i sin lilla handduk att jag var bara tvungen att ta ett kort på henne.


Nicole, Millie och Izabella utforskade poolen med alla sina bad accessoarer men den kan knappast ha bjudit på några exotiska överraskningar =)


Från Café Tant Grön hade jag köpt 6 kanelbullar så att vi fikade lite också.
Det hör ju trots allt till =)


Trött efter 1 1/2 timma där och då flickorna ville leka på riktigt också åkte vi hem.
Vissa platser är inte jag ... 

Känner mig lite små ilsken, kanske för att jag hade önskat att vissa saker hade sett annorlunda ut eller för att jag hade velat uppfatta dem annorlunda ut men denna eftermiddag var hemma bäst =)
Jag gillar inte massor och höga ljud så inte så konstigt att jag ville bara därifrån =)

Nu leker flickorna vidare och jag försöker tänka positiva tankar men om Jessica är irriterad att inte vara i stugan dessa soliga dagar så är jag irriterad över att inte vara på någon mysig semesterort och relaxa i solen.
Ibland får vi klaga faktiskt ... 
Något positivt spännande måste hända nu och när jag bestämmer mig för något spännande så händer det =)
Känner mig redan på bättre humör =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar