söndag 1 juli 2012

POOLPARTYT FORTSÄTTER ...

Vid flera tillfällen igår under pool partyt sa Nicole medan hon plaskade i vattnet
"Det här är livet" och jag kunde inte annat än att instämma.




När föräldrarna till de mindre barnen hade lämnat festen tillsammans med sina små blev kvar min systers kille närmaste vänner med respektive.
Fyra par som satt och pratade, skämtade och retade varandra med kärlek på det sättet som jag bara älskar och som är så typiskt "made in Italy".


Sättet att skämta är faktiskt väldigt kulturellt och det sättet jag är uppvuxen med kommer jag alltid att sakna ...
Musik spelades högt och Nicole och hennes nya väninna fortsatte att bada.
Från poolkanten gjorde jag mitt för att översätta vid behov och tjejerna stortrivdes med varandra.

Just igår är det 4 år som min syster och Giacomo har varit tillsammans.
Från början var det sagt att de skulle ha gift sig som igår men då Melissa är gravid igen har de valt att flytta bröllopet till längre fram.
Mamma såg dock till att det blev ett mini bröllop =)

Fluga, slöja, ringar och tårta.
Alla fotade och skrattade åt denna lilla överraskning.
Giacomos vänner rådde Melissa att fly medan hon fortfarande kan och Giacomo svarade med att han skall gifta sig med henne innan hon ångrar sig...
Bröllop kan ske av många olika anledningar verkar det som ... =)

En sak är säker om jag dock gör mig skyldig till grova generaliseringar ...
Jag har nu bott 20 år i Italien och 20 år i Sverige.
Det svenska män saknar är något de borde lära sig: uppvaktning.
Något italienarna är så jäkla duktiga på är just att få dig att känna dig som den vackraste och den betydelsefulla i världen och den känslan som det innebär kan ni bara ana ... 

Att spela svår känns så blasé i ett land där huvudstaden Roma blir amor = kärlek om man läser det tvärtom.
Det är vidare den känslan man upplever som får dig att minnas människorna och med det lilla facit finns mycket att lära sig däruppe i norden.

Självklart finns det så mycket som man borde lära sig om här nere, det ser jag varje dag här men om nu kärlek är en så viktig del av livet så ... visa det mer.
Jag tackar i vilket fall F. för just den feel god känslan jag fick i fredags ... Grazie =)


Lördagen med pool party och allt blev en underbar dag som avslutades på loftet sovandes och nöjda efter en annorlunda lördag.
Idag är det en ny dag och solen skiner igen =)

Nu skall jag ner och äta den nyttiga frukosten som alltid väntar i ett italienskt hem och detta är sarkasm mina vänner =)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt ni verkar ha det :) Njut ordentligt av din semester. Håller med att svenska killar är dåliga på att uppvakta oss tjejer, men min sambo hör till undantagen...han är jätte duktig på att få mig att känna mig som världens vackraste, han är mitt livs kärlek och vi älskar varann såå mycket, och visar det hela tiden :)
    Hoppas du träffar en man som min, du verkar vara en så himla fin tjej, du är verkligen värd en kanon kille!
    Ha en fortsatt fin semester :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Malin och är verkligen glad för din skull för om man nu skall ha sällskap skall det vara med någon där man värdesätter varandra ... Har nog inte hittat den rätte själv då jag är nog lite kräsen efter 5 år som singel och tror nog att det blir svårare och svårare med tiden =)
    Njut av er relation och vårda den alltid ...
    Kram och åter en stor kram och tack =)

    SvaraRadera