onsdag 4 juli 2012

PUSSAR OCH INFALLSVINKLAR

Trots värmen blev vi faktiskt lite rastlösa på eftermiddagen så medan mormor passade lilla Matilde åkte Melissa, Nicole och jag till ett shoppingcenter där vi handlade loss på Sephora.
Vill ha en sådan butik i Borås eller om inte annat i Göteborg!

Bland alla olika produkter som låg i vår lilla korg fanns små söta duschkrämer som man lätt kan ta med sig när man skall iväg eller som Nicole kan ta med sig på gympan eller badhuset.
1 euro lät så billigt men när jag sedan tänkte efter så kom jag på att det var allt annat än ett ekonomiskt köp ... 
MEN såååå söta =)


Nicole och jag åt vår sista italienska glass för den här gången (det har faktiskt bara blivit tre stycken =) och jag drack en espresso.
Inte en enda latte den här gången! Håller jag på att gå ifrån den sk bimbolatte? =)


Väl tillbaka i det vackra huset var det bara att sola en sista gång och bada lite mer ... Tänk att bo så 
här?


 Hmmm ... Jag älskar min lilla söta lägenhet men ibland skulle jag ha en större sådan dock i stan eller i Villastaden.
Vet ni något så säg gärna till, man vet ju aldrig ... 

Ikväll har Nicole och jag myst med lilla Matilde som verkligen är ett barn som man kan inte annat än att bli kär i. Hennes sätt är helt underbart och man vill bara le kontinuerligt av allt hon hittar på och försöker säga =)


Om mindre än 24 timmar är det dags att byta storlek på hund också =)


Vi är redo för att komma hem.
För ca 22 år sedan tittade jag på en känd och populär talk show, en seriös sådan.
Maurizio Costanzo Show hette den och minns en gång när en kvinna var gäst.
Hon var svenska och som den ofta återkommande fråga man får som svenska eller italienska kom orden
"Vem är bäst, den italienske eller svenske mannen?"
Hon svarade med följande ord: "Vill man ha något roligt, passionerande och kortvarigt är den italienske mannen det självklara valet, vill man dock gifta sig säger jag den svenske mannen" ...
Hahaha!

Detta berättade jag för en journalist i Florens för ca 7 år sedan då jag fick samma fråga.
Jag sa att den svenske mannen lagar mat och diskar.
Journalisten fick mig dock att tänka till då han frågade mig:
"Föredrar du en man som diskar eller en som kommer att ta dig b-----n medan du gör det?"
Åter ... Hahaha!
Det finns alltid olika synvinklar på det mesta och han gav mig en ny sådan =)

Med dessa ord ses vi i Sverige imorgon!

1 kommentar:

  1. Jag säger bara diskmaskin :) det finns väl även i Italien haha men själva tanken på en snygg sexig kvinna som du som diskar kan få de manliga hormonerna att rusa ... Kram G

    SvaraRadera