torsdag 5 juli 2012

AT HOME ...

Flygresan hem gick bra även om vi aldrig fick den extra timman på flygplatsen i Bruxelles för att strusa runt bland butiker och smoothie barer ... 


En försening från Bologna tog ifrån oss det nöjet men vi sparade å andra sidan säkert några euro genom det och genom att min syster och man bjöd oss på allt uppehälle.
Tack <3

Vi kom hem vid 18.30 och nu två timmar efter är resväskorna redan på vinden och det mesta är på plats.
Har vi verkligen varit iväg en vecka? Lite bränna, några gram mer än vanligt och en veckas vila är nog resultatet av denna semester där dock det viktigaste är att ha sett min syster och hela hennes familj med lilla Matilde som sötaste systerdotter...

(L`ultima foto, prometto <3)

Att Nicole även har fått umgåtts med sin mormor som är i Italien i 2 1/2 månad var en bonus.

Det är konstigt att vi lever så olika liv, i två olika länder och i två olika typer av familjekonstellationer.
Medan jag satt i solstolen tänkte jag hur underbart hon lever och insåg att jag har det minst lika underbart.

Visst är det fantastiskt att inse att även om jag inte har värmen, kulturen i den formen som finns i Italien, mitt språk, killarna, alla fantastiska städer som finns i omgivningarna, butikerna, nöjen mm. så har jag min egna lilla Little Borås/Italy i och utanför hjärtat.

Skall visa lite av den shopping jag har gjort om en stund ...
Imorgon skall jag ha möte med min fantastiska kollega/väninna Jess för att sedan spela in en viktig sak och typiskt att detta skall spelas in efter en vecka av italiensk glass och italiensk oljebröd!!!
Skickade ett mail till min kollega om hon hade tips om hur man kan tappa vikt över natten och rekommendationen löd ironiskt "Spy som f-n!!!"
Hahaha!
Min mormor sa alltid "har du ätit något får du stå för det" och så får det bli... =)

Det är trots allt en fråga om hur man ser på sig själv =)
och jag visualiserar mig till en riktig woman ... 


Ikväll blir det ingen gemensam middag med familjen. 
Nicole har redan åkt till sin pappa och Louise har kommit med Knut så ikväll är det han och jag.
Min lilla håriga sambo är verkligen min prins och den som alltid finns vid min sida ...
Tack Louise, Anetth, Petter och Petters pappa för att ni har hjälpt mig med honom och tack Veronica för att du har Max ...
Imorgon blir du kanin fri =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar