lördag 28 juli 2012

KUNDE INTE LÅTA BLI & KUNDE LÄTT LÅTA BLI ...


Kunde inte låta bli att gå ner en liten timma till butiken för att ställa om lite i ena skyltfönster och dammsuga där vi inte har varit så flitiga pga. möblerna som varit där.
Sakta men säkert förbereder vi oss för hösten och idag finns känslan när man tittar ut genom fönstret =)


Vet du vad detta är? =)
Ett fantastiskt fint linne att ha till festen, middagen eller bara när du känner att du vill vara lite extra glittrig en vanlig vardag.

Oavsett vad man tycker om kläder så är det ändå så att de flesta trivs bättre när de själva känner sig snygga. Felet man kan göra när man känner sig lite ner i fas är att bli för bekväm i sin klädsel. Då skall man istället verkligen satsa på att ha det där lilla extra för det påverkar oftast sinnestämningen.
Jag är själv en sådan som oftast tar på sig sina mjukis byxor så fort jag kommer innanför dörren men jag har börjat tänka om ... med betoning på börjat =)




Om mindre än två veckor är det dags för tre dagar i Köpenhamn då Köpenhamns Fashion Week skall besökas för nya ordrar gällande vår/sommar 2013 och runt 20/8 blir det Stockholm för inköp hos andra leverantörer.
Det är alltid så spännande att se det som komma skall även om jag är en riktig höst donna och älskar alla de kläder som kommer nu.
Under hösten mår min hud, mitt hår och hela jag så mycket bättre.


När jag dejtar gillar jag oftast inte att ha besök här hemma i Borås. 
Jag uppskattar mer att komma iväg så att jag slipper känna mig som värdinnan, jag föredrar helt enkelt att vara gästen =)
men trots att det var tänkt att jag skulle åka så valde jag att inte sätta mig på tåget mot Stockholm för att träffa någon som jag aldrig hade träffat innan. 
9 timmar på tåg under 30 timmar är lite väl bra tycker jag så jag stannar i min egna trygga famn denna kväll och skall istället ha en kväll i filmens tecken.
Risken fanns också för att J. skulle ta mig på en golf runda vilket fick mig att snabbt tacka nej.
Hans dejting filosofi är visst att klarar inte en tjej att samtala i 3-4 timmar som en golfrunda tar så är hon ingenting att ha.

Nu har killen iofs. insett att jag klarar enkelt av allt vad samtal innebär UTAN att spela golf men vill inte ta risken att hamna på en grön äng med små vita bollar att träffa för att i dem i ett litet litet hål.
Vem har hittat på den sporten?
En alldeles för långsam sport för mina nerver ...
Jag föredrar att prata och fokusera på samtalet istället för att prata medan jag skall träffa lilla bollen...

Kram denna lördag kväll <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar