fredag 27 juli 2012

EA ARMBAND OM MIN IDOL ...

Jessica fick idag och imorgon extra ledigt för att vara i sin stuga med familjen då solen skiner.  Nicole skulle ändå idag till sin pappa och familj och då kände jag att det gjorde mig inget att jobba.

Har rätt så många semester dagar tillgodo nu och de kommer jag att plocka ut om inte innan i februari när jag skall till Costa Rica för att lära mig surfa eller vad jag kommer att lära mig =)
Då Nicole var hos mig till 15.30 och då vi skulle jobba (hon älskar att vara i butiken) så började vi med frukost på Viskan och idag var det till skillnad från igår en lite nyttigare variant som serverades.

Redan vid frukosten mötte vi två av våra underbara kunder till butiken son även är återförsäljare för EA armbanden samt för det fina märket Tomas Sabo.
EA armanden har jag tidigare sett på flera vänner och för några veckor sedan fick vi var sin för att testa dem.
Själv gav jag min till min dotter. Gissar att som mamma tänkte jag att det kanske är viktigaste att lillan får all den positiv energi än mig =) och Jessica är helt säker på att den hjälper.
En gång hade hon inte på sig den på en halv dag och upplevde att hon blev stressad.
Oavsett om det är tron eller på riktigt armbandet så är resultatet det viktigaste och upplever man en skillnad så finns en skillnad.
Här kan du läsa om dessa armband:
http://easweden.se/


Idag fick Nicole ett nytt armband så att jag fick mitt tillbaka och även Tania fick nu testa ett.
Glada poserar vi med våra EA armband.


Det sägs att om du tar två äpplen och har ett armband kring en av de två och inte på den andra så kommer du att se att den utan skrinklar ihop sig mycket fortare jämfört med den andra.
En tillräckligt stor anledning för att få mig att använda det =)

Vid 15.30 kom en liten Albin springandes i butiken, ropade "Kicke" (Nicole) och kramade henne hårt.
Han tog hennes hand och sa att Kicke skulle hem.
Ikväll vill jag verkligen hjält förklara min dotter och självklart hennes lille bror Albin.
Hon för att hon får flytta varannan vecka mellan två hem där olika rutiner och olika krav ställs och han för att han får stå ut med att hans syster och idol flyttar ifrån honom varannan vecka utan att självklart förstå anledningen till detta.

Vi tar sådana saker för givna med tiden men i mina ögon och hjärta så känner jag att hon borde få ett otroligt pris för den flexibilitet hon uppvisar varje dag, varje vecka, varje år.
Aldrig ett ont ord om detta, alltid ett leende när man hämtar ...
Att nästan alla de hon känner i klassen har föräldrar som bor ihop gör det säkert också lite svårare men hon är en stark tjej med det bästa och starkaste egenskap man kan ha för överlevnaden:
anpassningsförmåga.
EA armband eller inte så är det min dotter som inspirerar mig och som har under en svår period i mitt liv fått mig att välja att resa mig även då jag kände bara för att ligga i fosterställning i min säng och inte gå ut. But i did not ... =)

Det finns en låt som får mig att gråta floder varje gång jag lyssnar på den men här är den:


Med mitt EA armband skall jag nu ta en kvällspromenad med Knut och njuta av det vackra vädret.
Ikväll måste jag tänka på att sova och äta rätt för imorgon eftermiddag väntar en utmaning som kanske innebär att jag får "bocka av" ytterligare en sak på min bucket list.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar