lördag 21 juli 2012

CHANGES ... FROM MONTANA TO COSTA RICA ...

Nu har jag bestämt mig och det känns alltid skönt när beslutet är taget.
Min ridresa till Montana får vänta till maj månad.

Anledningen är att resan skulle ha varit just då det projektet som nu är inspelad skall starta och jag vet att jag hade med stor sannolikhet inte njutit av upplevelserna på hästryggen med vetenskapen om det som startar hemma.
När jag åker vill jag känna fokus på "här och nu" så jag väntar några månader och stärker chansen för att inte tänka och oroa mig för annat när jag där.

Då skall det vara bara jag, hästen, solnegången och alla ursnygga cowboysare =)
Mail till ranchen skickas under kvällen så att jag försäkrar min plats till maj.



Det fanns dock två resor som jag vill göra.
Montana som jag har i min bucket list sedan jag var 15 men sedan 2 år står där även skrivet "surfkurs i Costa Rica" och där är jag anmäld i februari så jag siktar på surfbredan istället för hästen som första resa  Det handlar trots allt om att rida vågorna så rida får jag allt göra på ett eller annat sätt =)



Surfkursen gör jag med Surfakademin som ordnar kurser i Frankrike, USA och så Costa Rica.
När jag frågade om vad som rekommenderades så blev det just Santa Teresa som byn heter.
Där skall jag leva det enkla livet...

Flätor och salt i håret, fräknar på näsan, flippisar och så hoppas jag att killarna som driver Surfakademin har ett tålamod som heter duga för jag misstänker att jag knappast kommer att kunna stå på en bräda men även om så är jag åtminstone där och deltar i hög grad.

Här kan du läsa om resan:
http://www.surfakademin.se/surfcamp/costa-rica.aspx


Hur många drömde inte om att surfa efter filmen "Point Break"? =)
En film som fick säkert många att välja den frihet som vi tror att surf livet innebär.

Oavsett vad så rider jag vågorna i februari till en början och om lilla projektet inte blir som jag hoppas på så behöver jag kanske mer än något annat komma iväg lite =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar