måndag 2 juli 2012

DAGEN IDAG ...

Värmen fortsätter att göra sig påmind och vi är tacksamma för att vi bor på kullarna i Bologna i ett hus med en pool där vi kan bara svalka oss när vi vill vilket är ofta.

Förutom min syster, hennes man och deras lilla Matilde bor här även två hundar och två katter.
Otto är Giacomos ögonsten och trots sin storlek har denna bjässe inte riktigt förstått hur big han egentligen är.


Troligtvis tror han att han är lika stor som katterna som båda är hittade.
Att de har funnit paradiset i form av detta hem och i form av ägare som min syster och Giacomo är en sanning. Få personer är mer måna om sina djur än just Giacomo som imorgon skall ta en av katterna till en day veterinärklinik för en jobbig hosta =)
Hoppas han blir bättre ...

Vid 17 tiden åkte min mamma, Nicole och jag till centrum för de sista inköpen innan vi skall åka hem på torsdag.
Det blev riktig bra shopping och lovar att visa imorgon några av mina inköp.
Riktig nöjd är jag för jag älskar verkligen att hitta de tingen som gör mig glad även om den typen av lyckan grundar sig på ytliga materiella ting. Ytliga men roliga att köpa och ännu mer nöjd blir jag om jag hittar grossisterna bakom de märken så att Jessica och jag kan köpa in dem till butiken.

När jag går runt på stan tänker jag självklart även jobb, oundvikligt att göra det då många av de kläder, skor och accessoarer vi har i butiken är signerade med en "made in Italy".

Efter shoppingen mötte vi upp Melissa, Giacomo och Matilde då mamma ville ikväll bjuda oss på restaurang.
Vi satt på en innegård på en annorlunda bostad.
Charmigt, slitet och gammal och i kontrast med restaurangen blir konceptet speciellt.


Mätta, nöjda och varma ligger vi nu i sängen och hoppas somna snart så att man får glömma bort under några timmar hur varmt det egentligen är ... =)

Buonanotte från oss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar