söndag 15 juli 2012

LITE GOTT & BLANDAT

Vilken slö söndag, precis så som söndagarna kan få vara ... =)
Knut har inte varit piggare, trots att vi inte har varit ute på några timmar så ligger han medvetslös på ryggen och verkar inte speciellt intresserad av att vilja gå ut.
Snart skall han dock få göra det mot sin egen vilja ... 

Tidigare idag köpte jag mig en kaffe och gick till butiken för att ställa i ordning, ändra och ändra om.
Några få höst nyheter har kommit in och så första leveransen från Cavalli.
Jag älskar allt vi har beställt till hösten och hoppas så klart att kunderna kommer att göra detsamma.
Om det hade varit lätt att gissa rätt så hade alla haft butik så jag gissar att någonstans handlar det om att vara vaken, tro på det man gillar, lära sig kombinera och självklart även ha lite tur ...


Om ett par tre veckor skall vi först till Köpenhamn och sedan till Stockholm för inköp gällande vår/sommar 2013.
Helt otroligt men så spännande och kul!
Längtar så efter dessa två jobb utflykter som dock skall även innehålla lite tid för att umgås med min kära kollega utanför butikstid =)

En annan utflykt som närmar sig är Båstad.
De senaste 4 somrar har jag alltid åkt någon eller några helger till underbara Smögen, en fantastisk plats i Sverige som jag älskar och som har givit mig otroliga minnen.


I år kände dock min väninna Tania och jag för att se och uppleva något nytt och då många har sagt hur fantastisk Båstad är under tennis veckorna och då jag hade sedan ett år tillbaka ett presentkort på en övernattning på Hotel Skansen i Båstad så fanns det ingen tvekan.

Då jag jobbar själv imorgon och tisdag förmiddag fram tills vi åker samtidigt som jag skall fixa att mina små djur har någon som tar hand om dem under tiden så kände jag för att packa lilla väskan redan ikväll.
Även om det bara handlar om 2 nätter (vi la självklart till en) så blir det en mini semester som vi skall njuta av tillfullo.


Tom. de aldrig använda badhanddukarna från Ralph Lauren som Linda och jag köpte i Orlando när vi var där med våra barn kommer att få plats.
De är aldrig använda innan så äntligen får de känna av stranden =)

Kommer aldrig att glömma den sena eftermiddag i denna stora Ralph Lauren butik som fungerade även som outlet tror jag.
Vi hade shopping hornen på oss då allt var så billigt jämfört med de priserna vi får betala här hemma för samma plagg.
Vad gör man då? Då köper man mer så klart!!! =)
Dessa badhanddukar kostade antingen 15 eller 25 dollar styck!!! 

Vi fick så klart fjaska ordentligt för all den övervikten vi hade och själva hade Linda och jag på oss 3 lager med kläder för att slippa packa ner kanske ett extra kilo.
Rena bastun var det men så roligt vi hade =)


Nu har jag skrivit alldeles för mycket om inget så jag skall fortsätta att göra det jag gjorde, dvs. inget för det är precis det jag älskar att göra i skrivande stund =)

Glöm inte att vi har HALVA PRISET på alla kläder och skor från vår/sommar 2012 från imorgon.
Buonanotte <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar