torsdag 30 juni 2011

LÄTTROAD ...

Ibland skrattar jag över att jag ler åt vissa saker som när jag idag kom hem och en ny porttelefon hade installerats i vår mysiga bostadsrätt.
När jag slog koden för att komma in så hälsade mig en röst att jag var välkommen och att dörren var nu öppen.
Så trevligt !!!


En sådan enkel sak kan få mig så glad så nu längtar jag ut för att komma hem och slå koden igen =)
Ibland undrar jag om jag verkligen skall bli 40 i år ...

Träffade på en av mina grannar och framför min dörr samtalade vi bland annat om hur lite vår mysiga innegård används av oss och andra i huset.
I det huset där jag bodde sambo med N. var det däremot tvärtom, alla satt alltid ute och grillningar och annat ordnades flitigt.

Sa till min granne att nästa gång han sätter sig på innegården får han knacka så kommer jag med en bärs.
När jag hade sagt ordet så kände jag inte igen det ordet i min vokabulär.
Har jag sagt ordet "en bärs???" Hahaha! 
Ni kanske inte alls reagerar men är nog inte den som brukar säga ordet "bärs" när hon pratar.
Så lite jag ... =))))
När jag hade stängt igen dörren efter mig kunde jag därför inte sluta att le över mitt nyfunna ord.

Inser att det finns få människor som roar mig som jag roar mig själv. Har verkligen mina ljusa sidor allt ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar