söndag 12 juni 2011

INSPIRATION FROM A HORSE ...


Mellan utflykter till Vänga & födelsedagskalaser har Nicole tittat på Hanna Montana (igen! =) och jag på en film som jag anade att jag skulle få se själv: Secretariat, den sanna berättelsen om en legend, om en kapplöpningshäst som klarade det omöjliga.

Lätt hänt att man tänker impossible istället för i m possible =)
The same words but with two different meanings, only to choose the way to be ...



Jag älskar sådana här historier där någon bevisar att allt går så länge hoppet, värmen och modet finns inom oss för det vi vill åstadkomma.

Tårarna rann på mina kinder och som vanligt är Nicole framme hos mig då hon inte gillar när jag blir känslig. Hon förknippar det med att jag är ledsen, medan jag är bara rörd ...

Min mamma sa alltid om mig att jag egentligen är som en vild häst, jag kan se tam ut men att jag inom mig har ett behov av att tänja lite på gränserna och göra det omöjliga.
Har dock inte kommit på vad denna utmaning är än ... =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar