fredag 3 juni 2011

BOLOGNA I AUGUSTI!!!

För första gången på flera flera flera flera år kommer jag att vara lite ledig (med betoning på lite =) under sommartid.

Detta är kanske en självklarhet för många men själv har jag har alltid jobbat denna tiden på året.
Att därför kunna vara helt ledig 2 veckor då jag har min lilla känns riktigt lyxigt och ovanligt men så otroligt uppskattat.
En konstig sommar då den här sommaren kommer inte att se ut som mina närmaste 16 åren ...

Från semesteranläggning till butik, från Knalleland området till centrum.
Gemensamt för båda jobben är dock service och social förmåga, något jag hoppas leverera.

Igår skypade jag med min syster och familj. Berättade att nu har Nicole & jag bokat flygbiljett till Bologna för att komma ner och tillbringa en vecka med dem i augusti.

Matildes 1 års kalas är redan planerad när vi är där. Den skall firas vid kusten något vi inte kommer att ha några som helst invändningar emot...


Resten av dagarna kommer att tillbringas i deras vackra hus på kullorna i Bologna.
Där känns centrum far away även om den bara finns 10 minuter ifrån ytterdörren.

Vi längtar till naturen, riktiga kaffelatte, människorna, den italienska humorn och sättet att vara, maten, havet, poolen och framförallt ... familjen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar