fredag 24 juni 2011

FRÅN OLOFSBO

Vid 19 var vi ikväll framme i Olofsbo och två glada flickor mötte oss direkt med en stor kram.
Nicole fick på direkten se den underbara kojan de hade byggt med stor fantasi & kärlek.


Det bordet som jag hade i min egen stuga och som nu sedan ett par dagar finns istället här, passar perfekt in i miljön. Mysigt att det kommer till användning.


Jessica serverade en fantastisk god middag som vi rundade av med en dessert som jag starkt rekommenderar.
Sockerkaka, mascarpone, jordgubbar & rabarber.
Se och lär ...


Resultatet ...


Jesper, Jessicas sambo kom vid 22 väldigt nöjd efter att ha bott på en av de bästa hotellen han har varit på vilket nog inte är ett dåligt betyg då resor är vanliga inslag i hans jobb.
Med stor inlevelse berättade han om toaletten, duschen och fyrverkerierna.
Jess & jag lyssnade och skrattade.... Vi vill också .... och båda erkänner längtan efter att ibland få bo på bättre hotell. Den enkla lyxen som en hotellvistelse innebär skall man inte skratta åt då en flykt från vardagen kan ibland behövas =)



Efter ett glas vin och en kopp kaffe är nu klockan efter midnatt och vi alla har intagit våra sängar. Nicole & Izabella är på loftet och skall somna till "Hanna Montana", Jesper läser en saga för Millie, Jessica går runt och småplockar medan jag nu skall skriva några ord.

Nu säger alla godnatt till varandra och jag ler.
Familjelivet har många mysiga faktorer helt enkelt och jag gillar att uppmärksamma dem ibland.
Nu säger vi godnatt till er alla så ses vi imorgon...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar