lördag 18 juni 2011

MINI PROFESSORN ...

"Mamma, egentligen borde jag skriva ett alfabet till dig så att du slutar säga ett A med 2 prickar när du skall säga Ä"
"Nicole... I Italien har vi inte bokstäverna ä, å, ö"
"Hur kan ni säga ödla då?"
"Hahaha! Vi säger inte ödla nämligen, vi säger lucertola"
"LUCERTOLA???"


Gapskratt =)

Lilla professorn Mini Castellari ser på allvar gällande mina bristande kunskaper i svensk bokstavering =)

Apropå skrivande ord har jag nu fått ett viktigt uppdrag.
En forskare i kriminologi som är en van skribent har nu givit mig en uppgift: att bestämma mig för att skriva 3 sidor av min bok till bestämda datum.
Innehållet behöver inte vara helt korrekt och innehållet behöver inte vara precis så som jag vill men sidorna skall skrivas.
Han har lovat mig att noggrant läsa, komma med synpunkter och rätta till de grammatiska felen som lätt uppstår när jag skriver.
Måndag kväll är min första deadline... Jag måste helt plötsligt skriva & leverera.

Ikväll orkar jag dock inte & säger därför godnatt.
Lilla professorn har somnat nu och så skall även jag göra...

Buonanotte!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar