torsdag 2 juni 2011

LIZZAN & SAMTAL

Jag somnade direkt igår medan jag nattade min lilla.

Inte alls mina planer då jag skulle ha suttit uppe och jobbat men får sitta med det kommande kväll/natt istället.
Får erkänna att sovtimman innan midnatt gör en sådan otrolig skillnad.

Dagen startade med en mysig frukost med kära väninnan Lizette som om ca 1 vecka skall föda sitt andra barn.

Vi bodde grannar för ca 6 år sedan och hon är en kvinna som alltid bjuder på ett leende och som alltid överöser en med komplimanger.

Människor som skänker positiv energi finns för få av så de som har detta fantastiska egenskap skall man vårda extra om och ge tillbaka av samma gåva för i slutändan behöver vi alla den typen av uppmärksamhet.


Våra kaffestunder i det köket där jag bodde som sambo känns so far away ...
Så mycket som har hänt sedan dess.

Vi samtalade om livet som vi ofta gör. 
Berättade ärligt om min önskan att bara flyga iväg.
Ibland känner jag mig som en fågel i en bur.
Vill något mer, något som jag endast kan uttrycka med det där "mer".
Innerst inne vet jag att det finns andra planer för mig men vet inte riktigt hur jag skall komma dit och vilka planer det handlar om tillfullo.

Mitt liv tillåter inte heller sådana saker som jag kanske hade gjort just nu om ...
Alla dessa om ... Tänk om ... 
Egentligen gillar jag inte att tänka i de termerna men man tvingas till det.

Den värmen som jag hoppades på har inte kommit än idag så det blir lite städning och vid 14 skall vi ta en promenad för att hämta Nicoles kompis så att tjejerna får leka under eftermiddagen.
Dockorna har redan tagits fram, klara för att leka familjelivet.

Är det för att jag sällan lekte just det som jag är som jag är? 
Jag lekte cow-boy & indianer istället ... =)

Hoppas att ni njuter av en underbar ledig dag!

2 kommentarer:

  1. *kram* till er båda underbara kvinnor!!

    SvaraRadera
  2. =) Kramis tillbaka! Trodde att du skulle vakna vid 12 slaget idag =)

    SvaraRadera