lördag 25 juni 2011

SAMTAL PÅ SKYBAREN

Vid 17 tiden igår lämnade vi Olofsbo & familjen Söderberg/Bengtsson för att åka vidare till Göteborg.

Efter att taxichauffören sagt till oss att vi kunde låna hans lägenhet istället för att bo på hotell ("no, grazie") kom vi fram till Hotell Gothia.
Valet av hotell handlar om "närmaste till Liseberg" då vi skall idag tillsammans, bara Nicole & jag, strosa hand i hand i denna nöjespark som tillhör Nicoles favoriter i hoppet att vinna en stjärnvinst, Nicole största mål idag =)

När vi kom upp till rummet var hon exalterad över utsikten och över att bo på hotell.
Hon liksom jag älskar hotellövernattningar och jag hade önskat haft möjligheten att ta henne till en av sviterna på Avalon, då hade hon nog aldrig velat checka ut =)

Efter en dusch tog vi oss till SkyBar på våning 23.
Nicole var enda barnet som satt i baren med sin alkoholfria drink.


Vi skålade över denna Midsommar som vi i år firar ihop.
När hon satt där på sin pall i baren log jag över vår konversation.
"Mamma, det är så många jobb jag vill göra"
"Vilka, till exempel?"
"Jag vill stå i kassan på City men så vill jag checka in folk på hotell och jobba i baren".
När hon nämnde baryrket gick mina tankar direkt till en film ... =)
Typiskt mig ...



"Du har rätt så många år kvar tills du behöver bestämma dig och man får faktiskt byta jobb några gånger också om man vill"
Hennes stora ögon tittade på mig.
"Det är jobbigt att bestämma sig"
Inom mig tänkte jag precis detsamma ... =) 

Vi satt där och samtalade om några livsfrågor. Riktigt mysigt hade vi ...
När man är själva och när man inte är hemma så känner vi nog båda att kvalitetstiden är hög samt att den tiden är mjukare. 
Log över hur hennes glas såg ut när hon hade druckit färdigt =)
Inga tveksamheter över att drinken var god...


Självklart var vi tvugna att njuta av utsikten från våning 23.


När vi kom tillbaka till rummet kröp hon tätt intill mig som en liten valp som söker skydd.
Hon la min arm kring sig och jag tänkte i just den stunden att man kan tillbringa midsommarafton kväll på många olika sätt men att vi hade nog den mysigaste ...

Nu är klockan 7.30 och hon andas djupt i sin sömn. 
När hon vaknar blir det frukostmys för att sedan promenera bland gröna kaniner =)
Hoppas att ni har en fantastisk Midsommardag!



1 kommentar:

  1. Den där "valpgrejen" gör min dotter också ganska, SÅ mysigt! Gäller att njuta i nuet innan de blir (för) stora...

    SvaraRadera