torsdag 9 juni 2011

KENNY/CIGARR/GRAPPA.

Tidig denna morgon började jag dagen med ett spinning pass. Kanske inte någon favorit men tänkte att det är bra med lite styrka i benen =)

Imorgon bitti kl. 6 väntar istället Rodd pass och det är a nightmare, de minuterna tar aldrig slut ...
Morgondagens utmaning dock =)

Efter träning & dusch gick jag till Kafé Viskan där jag åt lite välbehövligt frukost då jag visste att det inte skulle bli någon vidare lunch idag.


På Viskan idag spelades bara love songs och där satt vi ... Likaväl som musiken på spinningen fick mig att "trampa på" får vissa romantiska låtar en viss verkan på mig & dig.

Music has power, no doubt!
Kenny Rogers är och har alltid varit en favorit och det förvånar mig inte att det är Lionel Ritchie som skrivit denna underbara låt då även han är en av mina favoritartister.

Romantiska tankar flödade nog kring vårt frukostbord denna morgon och alla ropade till Nima "Höj musiken!" något han snällt gjorde ...


På jobbet idag kom Claes, en man som jag lärde känna för över 14 år sedan genom en gemensam väninna, Annika.

Claes tog mig och Annika en gång för just över 13 år sedan till en av de trevligaste kvällarna jag faktiskt har varit med om.
Han kom och hämtade oss och tog oss till Särö Värdshus där vi njöt av en utsökt middag en skön sommarkväll.
Vi pratade, skämtade och skrattade.
Sådana kvällar är helt underbara och jag berättade just för honom idag hur trevligt jag hade den kvällen för 13 år sedan.

Efter middagen tog han oss till Sjömagasinet, mitt i centrala Göteborg där vi drack grappa & rökte cigarr =)
Nu kanske ni höjer på ögonbrynen.
Michela & cigarr? 
 Michela & grappa?
Please ... Jag gillar att förvåna mig själv och min omgivning, det borde ni veta nu ... =)
Cigarr är en tradition när jag fyller år även om jag ibland tänder den på fel sida =)))
Är ju ingen kännare alls, tycker bara att det är ett roligt inslag den 8/11 att bli äldre med en cigarr i munnen =)

En Romeo & Giulietta cigarr i min hand på denna bild när jag fyllde ___ år. Tror att bilden är tagen för 3 år sedan.


Även om så många år har gått vill jag tacka dig Claes en extra gång för den trevliga sommarkvällen och minns jag rätt bjöd du även alla mina tjejvänner på drinkar ute den dagen jag fyllde 27 =)
DET var lääääänge sedan ...

Nu skall jag inte fundera längre över min ålder och fundera om jag istället skall organisera alla mina papper. Skall ... Absolut!


Skall organisera samtidigt som jag skall lyssna på Kenny ...


Njut med mig av lite amore i texterna ... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar