söndag 26 juni 2011

FRUKOST PÅ INNEGÅRDEN

Vilket underbart väder !!! 

Vi startade dagen med en promenad med Knut för att sedan förbereda en frukost på vår innegård då vi hade bjudit Louise & Petter hit vid 10 tiden.



Frallor, sommarbullar med vit choklad & jordgubbar, jordgubbar, melon, ost, skinka, Petzälls egna honung, marmelad från Vänga Kvarn var några av de sakerna vi hade dukat fram.


Underbart att sitta ute, äta och samtala ... Ibland är livet så enkelt...
Louise & Petter skall om 9 dagar bila i Italien och det låter som en underbar semester de har valt.
Själv hade jag sett mig i en liten Fiat 500 med barn, hund och MacBook Pro alltid närvarande =)
Kontrasterna ... Always ...

Som Louise nämnde, hade hon läst i en artikel att vår generation (Tack för den "vår" då det skiljer 15 år mellan oss =) präglas av att vi kanske jobbar 3 dagar på ett kontor för att 2 dagar i veckan jobba som hudterapeuter. Idag har vi möjligheter, vi väljer inte ett enda yrke, vi vill mer, prova, testa innan vi hittar, OM vi hittar. Vi låser oss inte till en roll, då vi är medvetna att vi kan mer ...

Hmmmm .... 
Jag är inte den som inte vågar.
Jag flyttade hit till Sverige ensam, jag har haft jobb som jag sökt till som många andra kvinnor kanske inte riktigt hade vågat hoppa på. Jag vågade bli singel och lämnade den trygga familjelivet för behovet av något annat. Jag gillar att våga och vill våga mer.
Nu har jag dock inom mig viljan att flytta igen.
Svårt dock ... Nu är man inte själv... 
Varannan vecka i Borås och varannan vecka i en annan stad hade varit det ultimata men hur är det praktiskt möjligt? Har ni svaret kom gärna med det =)

Nu har Louise & Petter gått hem, jag tvättar och städar lite och om ett par timmar skall vi på teater...
Mysiga aktiviteter hela helgen lång =)

Nicole kom precis med ett inlägg:

"Mamma, jag vill bli skådespelare" ... 
"Det tycker jag låter som ett bra val" blev mitt svar ... =)
Framför mig ser jag The Red Carpet på Kodak Theatre och en Nicole som tackar sin mor med en Oscar i handen.
"Thanks mum för believing in me"
I will always do ...


1 kommentar:

  1. Du får väl finna någon trevlig att bli inneboende hos ;-) *hrrmm*

    SvaraRadera